• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8

جغرافیایِ فردایِ بابل از ایده تا اجرا

  • کد خبر : 5869
  • 18 بهمن 1402 - 16:09
جغرافیایِ فردایِ بابل از ایده تا اجرا
شهر بابل در استان مازندران شهری تاریخی و دارای فرهنگ غنی با مردمان صمیمی و طبیعت زیباست

شهر بابل در استان مازندران شهری تاریخی و دارای فرهنگ غنی با مردمان صمیمی و طبیعت زیباست که علاوه بر وجود جاذبه‌های طبیعی و موقعیت جغرافیایی خود به دلیل نزدیکی به سواحل زیبای دریای خزر و رشته کوه های سربلند البرز، دارای دانشگاه های برجسته ی متعدد و با مرتبه علمی بالا مانند دانشگاه فنی و مهندسی مرحوم زنده یاد نوشیروانی و دانشگاه علوم پزشکی بابل است این دانشگاه ها با وجود اساتیدی شایسته و متعهد و با برخورداری از امکانات منحصر بفرد علمی و با آزمایشگاه های مجهز در حوزه های مختلف و با وجود هزاران کتاب فیزیکی و دیجیتالی و انواع نشریات علمی پژوهشی وظیفه تربیت نسل جوان فرهیخته و دانش پژوهان از سراسر کشور را به خوبی محقق کرده است.
وجود رشته های متنوع در این دانشگاه ها و حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر از اساتید برجسته این امکان را برای مان میسر می سازد که به کمک اندیشمندان خوش فکر عضو هیات علمی و دانشجویان با انگیزه این دانشگاه ها ، به ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه داروسازی و تجهیزات پزشکی و… که نیازمند همکاری‌های میان‌رشته‌ای و ترکیب دانش فنی مهندسی با دانش پزشکی و بالینی است، بپردازیم. این افراد می‌توانند نقش مهمی در این فرایند ایفا کنند، زیرا منابع عظیمی از دانش و تجربه و روحیه تحقیق پیوسته را در اختیار دارند. در ادامه پنج استراتژی کلیدی برای توسعه شرکت های دانش بنیان را بیان می نمایم:

  1. ترویج تیم‌های فرادانشگاهی و میان‌رشته‌ای: این تیم‌ها باید به اشتراک‌گذاری دانش در بین متخصصان داروسازی، مهندسی بیومدیکال، طراحی تجهیزات پزشکی، بیوتکنولوژی، و علوم کلینیکی اهتمام داشته باشند.
  2. ایجاد مراکز نوآوری و شتاب‌دهنده‌های تخصصی: این مراکز می‌توانند پشتیبان استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان برای تسریع فرآیند تولید و توسعه محصولات و تجاری سازی آنها باشد.
  3. حمایت مالی: اعطای بودجه‌های ویژه تحقیق و توسعه، ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و فراهم کردن امکان استفاده از تسهیلات و بورسیه‌های تحقیقاتی.
  4. فرهنگ‌سازی کارآفرینی در دانشگاه‌ها: برگزاری کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی و رویدادهایی برای ترویج روحیه کارآفرینی در بین دانشجویان و پژوهشگران.
  5. همکاری‌های بین‌المللی: ایجاد روابط با دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های بین‌المللی ، می‌تواند به ارتقاء کیفیت تحقیقات و توسعه جهانی کمک کند.

نتایج قابل توجه توسعه ی شرکت‌های دانش‌بنیان  تاثیری شگرف بر ارتقای علم و فناوری، نوآوری درمانی، اشتغال زایی، ایجاد ارزش افزوده اقتصادی، بالا رفتن امید به بهبود بیماران، بهبود کیفیت زندگی افراد و سلامتی در جامعه داشته و خواهد داشت.
از این رو سیاستگذاران و مجموعه مدیران شایسته شهری و فرهیختگان متعهد و متخصص و همچنین جوانان سرشار از امید و ذوق بی پایان در کنار مردم شریف و همیشه همراه شهرمان ، می توانند در توسعه و آینده ی جغرافیای بابل با تدوین و بهره برداری برنامه های توسعه همه جانبه شهری ؛ از این زیرساخت موجود کاربردی ترین و موثرترین بهره برداری را داشته باشند.

به امید فرارسیدن روزهای درخشانی که از همین امروز؛ شایسته آنیم

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=5869

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.