• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3
دختر دهه شصتی بابل مدیرعامل بزرگتر معدن زير زمینی مس ایران:

هیچ محدودیتی برای بانوان وجود ندارد/به کارهایی که خارج از توانایی یک بانو باشد علاقه‌ی ویژه‌ای دارم

  • کد خبر : 5849
  • 15 بهمن 1402 - 17:00
هیچ محدودیتی برای بانوان وجود ندارد/به کارهایی که خارج از توانایی یک بانو باشد علاقه‌ی ویژه‌ای دارم
سمیه فریدی گفت: بنده در بزرگترین معدن زیرزمینی كار می‌کنم و می‌گویم هیچ محدودیتی برای بانوان ما در هیچ عرصه‌ای وجود ندارد.

گفتگو صمیمی خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل با مهندس سمیه فریدی:

متولد سال ١٣۶٠ هستم، لیسانس مهندسی صنایع و فوق لیسانس مدیریت بازرگانی بازاریابی. ١ برادر و ٢ خواهر دارم.
١۵ سال سابقه‌ی کار در این معدن را دارم. که ١٣ سال به عنوان معاونت و مدیر بازرگانی این شرکت بودم و ٢ سال هم مدیر عامل شرکت هستم.
بنده آزمون دادم و بر اساس رتبه‌ی علمی و مصاحبه توانستم وارد این صنعت شوم.


پدرم مهندس احمد فریدی مهندس متالوژی که در صنایع مختلف کشور به عنوان قائم مقام و معاونت توسعه و بهره‌برداری و رئیس هیئت مدیره بودند. پدرم در فولاد مبارکه مدیرعامل در ذوب آهن اصفهان قائم مقام، رئیس گازرسانی شمال کشور، معاونت صنایع موشکی ایران و قائم مقام فولاد حدید بودند. در حوزه‌های صنعتی مختلفی حضور داشتند. مانند فازهای ١، ٢ و ۳ عسلویه به عنوان معاونت و قائم مقام حضور داشتند.


این معدن در خراسان جنوبی است و با توجه به این که در نوار مرزی قرار دارد حساسیت سیاسی-امنیتی خاص خودش را دارد. هنگامی که بنده بعنوان مدیرعامل این معدن مسئولیت گرفتم استاندار و رئیس اداره کار گفتن با توجه به این که در منطقه‌ی مرزی هستیم اگر اقتصاد در این منطقه دچار مشکل شود تبعات جبران ناپذیری دارد. ولیکن با فضل الهی و کمک پرسنل و استفاده از خرد جمعی و هم‌اندیشی و حسن نیتی که وجود داشت ثابت کردیم هیچ محدودیتی برای بانوان ما در هیچ عرصه‌ای وجود ندارد.


از جهت شغلی ما توانستیم بالاترین رکورد تولید را در ۳ دهه گذشته به ارمغان بیاوریم و میزان تولید کنسانتره مس ما از ۴٠٠ تن به ٩١٠ تن و میزان اشتغال‌زایی ما از از ۴۰۸ نفر به ١٢٠٧ نفر رسید.
ضمنا ما در آن منطقه بر اساس مسئولیت اجتماعی خود برای بانوانی که فعالیت خارج از منزل نداشتند دار قالی تاسیس کردیم و آموزش‌های لازم را دادیم تا برایشان اشتغالزایی و ایجاد درآمد کنیم.


من همیشه به کارهایی که خارج از توانایی یک بانو باشد علاقه‌ی ویژه‌ای دارم. معدن یک حرفه صد درصد مردانه است. بنده در بزرگترین معدن زیرزمینی کار می‌کنم و می‌گویم هیچ محدودیتی برای بانوان ما در هیچ عرصه‌ای وجود ندارد و آن چیزی که محدودیت ایجاد می‌کند مواضع عرفی است.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=5849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.