• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

جراحی تعویض دریچه آئورت به روش کم تهاجمی برای نخستین بار در مازندران

  • کد خبر : 5820
  • 04 بهمن 1402 - 20:02
جراحی تعویض دریچه آئورت به روش کم تهاجمی برای نخستین بار در مازندران
فوق تخصص جراحی قلب دانشگاه علوم پزشکی بابل، از انجام موفقیت آمیز نخستین عمل جراحی تعویض دریچه آئورت به روش کم تهاجمی در بیمارستان آیت الله روحانی(ره) بابل خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، دکتر حمیدرضا وفایی گفت: برای نخستین بار در استان مازندران عمل جراحی تعویض دریچه آئورت در بیمار ۶۵ ساله اهل گرگان به روش کم تهاجمی با برشی کوچک ۶ سانتی با موفقیت انجام شد.
دکتر حمیدرضا وفایی فوق تخصص جراحی قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: بیمار خانم ۶۵ ساله گرگانی با سابقه دیابت، نارسایی کلیه و بیماری مزمن تنفسی که از تنگی و نارسایی شدید دریچه آئورت رنج می برد به این مرکز مراجعه نمود که با بررسی‌های لازم عمل تعویض دریچه آئورت با برش کوچک و روشی کم تهاجمی با موفقیت انجام شد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه حال بیمار بعد از عمل جراحی به سرعت رو به بهبودی بوده و شرایط بسیار خوبی را طی کرده است، عنوان کرد: با انجام این عمل برای اولین بار در استان مازندران و با تهیه تجهیزات پیشرفته برای انجام اینگونه اعمال انتظار می رود که بسیاری از عمل های دریچه های قلب با استفاده از این روش در این استان برای بیماران انجام پذیرد.


این جراح با اشاره به اینکه جراحی کم تهاجمی از طریق برش های کوچکی روی قفسه سینه انجام می‌گیرد، گفت: جراحی کم تهاجمی قلب دارای مزایای زیادی است، ولی متاسفانه استفاده از این تکنیک برای همه بیماران و همه انواع عمل های جراحی قلب امکان پذیر نمی باشد.
دکتر وفایی افزود: خونریزی کمتر، کاهش درد پس از جراحی، کاهش ریسک عفونت پس از عمل، کاهش زمان بستری در بیمارستان، ریکاوری سریع‌تر، بازگشت سریع به فعالیت‌های روزانه، کوچک تر بودن زخم جراحی(اسکار) از نظر زیبایی از مزایای این تکنیک می باشد.
وی ادامه داد: اصولا انجام جراحی کم تهاجمی برای همه بیماران امکانپذیر نمی باشد و نیاز به بررسی‌های دقیق پزشکی و بالینی دارد ولی بسیاری از اعمال جراحی قلب در حال حاضر با استفاده از این تکنیک ها میسر شده است.
دکتر حمیدرضا وفایی با اشاره به اینکه بعد از عمل تعویض دریچه، پیروی از یک سبک زندگی سالم برای بهبودی قلب و کمک به جلوگیری از مشکلات قلبی بسیار مهم است، بیان داشت: پرهیز از مصرف دخانیات، مصرف رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه ها و سبزیجات، ورزش منظم، وزن سالم، انجام اکو قلب و آزمایش های دوره‌ای نکاتی است که باید بعد از عمل رعایت گردد.
وی در همین راستا ادامه داد و گفت: بخش جراحی قلب بیمارستان روحانی بابل در سال ۱۳۸۹ افتتاح شده و تاکنون بیش از ۵۰۰۰ مورد عمل جراحی قلب باز در این مرکز صورت گرفت که بیش از ۱۰۰۰ مورد عمل های دریچه قلب و عمل های بزرگ جراحی قلب بود و با موفقیت بالای ۹۰ درصد انجام شده است.
این جراح گفت: امیدواریم که بتوانیم کادر مجرب و امکانات بروز دنیا کلیه خدمات جراحی قلب را در سطح بالا و در سطح روز دنیا به هموطنان ارائه نماییم.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=5820

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.