• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3

اولین همایش صنعت اپتیک شمال کشور در بابلسر برگزار می‌گردد

  • کد خبر : 5816
  • 27 دی 1402 - 9:24
اولین همایش صنعت اپتیک شمال کشور در بابلسر برگزار می‌گردد
عبدالله پورعبدالله کارشناس بینایی سنجی از حضور ۱۲۰ نفر از پزشکان، اپتومتریست‌ها و عینک فروشان از کل استان در اولین همایش صنعت اپتیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، عبدالله پورعبدالله کارشناس بینایی سنجی با بیان اینکه مجموعه کاسپین اپتیک مازندران دو سال فعالیت خودش را آغاز کرد افزود: این همایش یک همایش آموزشی بوده و هدف از برگزاری این همایش رونمایی از جدیدترین تکنولوژی در عدسی‌های تدریجی‌ها می‌باشد.
وی اشاره کرد: حدود ۱۲۰ نفر از پزشکان، اپتومتریست‌ها و عینک فروشان از کل استان برای روز جمعه در اولین همایش صنعت اپتیک دعوت شدند.
پورعبدالله گفت: در سه استان شمالی در بحث اپتیک ضعیف هستیم در کاسپین اپتیک بدنبال ایجاد نمایندگی در شهرهای مازندران هستیم.
کارشناس بینایی سنجی با اشاره به اینکه رویکرد کاسپین اپتیک این است که تکنولوژی را وارد مازندران و بابل بکند تا آن را پخش کنیم خاطرنشان کرد: نسل ششم عدسی تدریجی را برای اولین بار در استان مازندران رونمایی می‌شود.
وی ادامه داد: در صنعت اپتیک تمام فن آوری‌ها از کشور اسپانیا وارد ایران می‌شود، عدسی تدریجی برای سنین بالای چهل سال است.
پورعبدالله اظهار داشت: ساخت عینک اصولی و مهم هست نوع عدسی، طراحی و تراش، روی چشم اثرگذار خواهد بود.
کارشناس بینایی سنجی اشاره کرد: عینک‌سازی کاری پزشکی است که مجوز آن را باید معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بدهد، در بابل بیست چشم پزشک، حدود سی اپتومتریست و عینک فروش داریم.
وی در پایان افزود: طبق آمار سال ۲۰۲۰ سی درصد افراد در جهان نزدیک بین هستند و با این روند تا ۲۰۵۰ این آمار به ۵۰ درصد میرسد، استفاده مداوم از دستگاه‌های دیجیتال باعث آسیب چشم و نزدیک‌بینی می‌شود.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=5816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.