• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

نگاه توحیدی باید مسلط بر زندگی افراد باشد

  • کد خبر : 5498
  • 14 مهر 1402 - 7:09
نگاه توحیدی باید مسلط بر زندگی افراد باشد
آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اولین همایش ملی دارالمومنین بابل مرحوم آیت الله روحانی را از مفاخر بزرگ این استان نام برد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اولین همایش ملی دارالمومنین بابل افزود: در همین مازندران در شهرهای آن علمای بزرگی بودند؛ همان‌طور که در جای جای این استان علمای بزرگی هستند اگر الان بودند تراز اول کشور می‌شدند.
وی با اشاره به اینکه علم عالمان و اخلاص‌شان یکی از مولفه‌های اثرگذار بوده است اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله روحانی یکی از مفاخر بزرگ، آیت‌الله کریمی از نظر تراز علمی خیلی بزرگ بود.
آیت‌الله آملی لاریجانی بیان کرد: تفقد امروز فقط بحث احکام شرعی نیست، نسل جوان امروز ما مقرب نیستند و استدلال می‌خواهند و اعتقاد داریم کتاب خدا و اهل‌بیت مملو از مفاهیم و معارف تاثیرگذار هستند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وظیفه روحانیون بسیار بزرگ و رسالت بزرگی در تفقد دین دارند گفت: البته وظیفه همه آحاد مردم است، توحید یک رشته اخلاقی دارد و انسان نگاه توحیدی داشته باشد و قانون اساسی ما در اصل دوم به صراحت توحید را اصل قرار داد و خدای یکتا و اختصاص حاکمیت و تشریع به او و لزوم تسلیم در برابر امر او تاکید کرده است.
وی در پایان افزود: برخی از افراد در زندگی معمولی با نگاه توحیدی تناقضی است که نباید اینگونه باشد، نگاه توحیدی باید مسلط بر زندگی افراد باشد، انسان موحد تمام این قدرت و نعمات را از آن می‌گیرد و هر انسانی در مسیر حرکت حق تعالی است.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=5498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.