• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

بابل یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مازندران تاثیرگذار در معاصر بوده است

  • کد خبر : 5500
  • 14 مهر 1402 - 7:22
بابل یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مازندران تاثیرگذار در معاصر بوده است
دکتر حسینی‌پور استاندار مازندران در اولین همایش ملی دارالمومنین بابل گفت: فلسفه وجود این همایش‌ها نشان دادن هویت شهر به نسل‌های جوان هست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، دکتر حسینی‌پور استاندار مازندران در اولین همایش ملی دارالمومنین بابل با بیان اینکه بابل یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مازندران تاثیرگزار در معاصر بوده است بیان داشت: بازار بزرگ محلیذآن، تجار کشورهای همسایه مثل روسیه را به خود جذب کرده بود.
وی افزود: شهرستان بابل خواستگاه علما و روحانیون بزرگی بود فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی همچون تاسیس مساجد، دانشگاه، مراکز علمی و کتابخانه‌ها زبان زد بود.
دکتر حسینی‌پور اشاره کرد: از جمله کهنسال‌ترین ابنیه مذهبی این شهر مسجد مقدس محدثین هست که حدود ۳۰۰ سال پیش بنا شده است.
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه در سال ۱۲۶۵ هجری قمری سعیدالعلما فتوای جهاد داد افزود: مردم مازندران بخصوص مردم بارفروش سابق و بابل فعلی با رهبری این عالم به میدان آمدند، با آغاز نهضت امام خمینی (ره) برخی از روحانیون آگاه به این حرکت پیوستند مردم مذهبی شهر بابل به رهبری مرحوم حجت‌الاسلام هادی روحانی پا به میدان گذاشتند.
وی ادامه داد: مساجد مهم‌ترین پایگاه انقلاب اسلامی بود و بهره گیری از منبر یکی از موقعیت موجود برای رساندن پیام امام بود نقش علما و روحانیون برجسته و بازاریان مومن این شهر نقش بی بدیلی داشت.
استاندار مازندران بیان داشت: بابل در دفاع مقدس از تاثیرگذارترین شهرهای استان مازندران بودند و بیش از ۱۷۰۰ شهید تقدیم انقلاب کردند که از این تعداد بیش از ۹۰ شهید طلبه از حوزه‌های این شهرستان بود.
وی خاطرنشان کرد: بابل با وجود دانشگاه‌های صنعتی نوشیروانی و علوم پزشکی بعنوان قطب علمی و پزشکی کشور تبدیل شد.
دکتر حسینی‌پور گفت: با توجه به این سابقه شهرستان بابل متاسفانه تمدنی که در گذشته بابل داریم و روندی که الان در این شهرستان میبینیم روند مناسبی نیست.
وی در پایان افزود: این شهرستان نخبگان زیادی دارد در حوزه های پزشکی، پزشک‌های مطرحی داریم همچون دکتر کتابچی که موثر در پایتخت هستند، فلسفه وجود این همایشها نشان دادن هویت شهر به نسل های جوان هست.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=5500

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.