• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

مجوز راه اندازی دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی بابل دریافت شد

  • کد خبر : 5425
  • 04 مهر 1402 - 14:28
مجوز راه اندازی دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی بابل دریافت شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از دریافت موافقت اصولی تاسیس دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، دکتر سیدعلی مظفرپور گفت: دانشکده داروسازی یکی از مهم ترین دانشکده ها در دانشگاه های علوم پزشکی می باشد. از حدود ۶۰ دانشگاه علوم‌پزشکی کشور، تنها ۲۲ دانشکده داروسازی وجود دارد که این دانشکده ها در ۲۷ دانشگاه علوم پزشکی برتر کشور وجود دارند که نشان از اثرگذاری بالای دانشکده داروسازی در ارتقای علمی دانشگاه ها دارد.
دکتر سیدعلی مظفرپور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: از حدود ۴۰ سال پیش، مسئولین دانشگاه، پیگیری های زیادی در خصوص کسب مجوز دانشکده داروسازی انجام دادند. ولی با وجود اینکه در مقاطعی، مجوز وزیر وقت را هم گرفتند، اما در پیچ و خم اداری، این مجوز به بابل داده نشد. در یکسال گذشته با پیگیری های منظم دانشگاه و کمک هایی که مسئولین انجام دادند، موافقت اصولی دانشکده داروسازی کسب شد.
وی خاطرنشان کرد: ان شاالله همانند سایر دانشکده های داروسازی، توسعه علمی و پژوهشی و نیز ایجاد زمینه تاسیس شرکت های داروسازی و اشتغال زایی در شهرستان بابل، از نکات مثبت این دانشکده خواهد بود.
اعطای مجوز داروخانه دولتی سرپایی در آینده (طبق قانون دو سال پس از تاسیس دانشکده داروسازی) که امکان عرضه داروهای خاص و کمیاب را فراهم می کند، مردم این شهر و استان را از مراجعه به داروخانه سیزده آبان تهران و سایر داروخانه های دولتی کشور، بی نیاز کرده و از مزیت های بسیار مهم دانشکده داروسازی می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: اگرچه در حال حاضر در این دانشگاه حدود ۲۰ عضو محترم هیات علمی با تخصص داروسازی حضور دارند، این دانشکده از حضور سایر متخصصان داروسازی استقبال خواهد کرد.
این مقام مسئول اذعان داشت: در یکسال گذشته مرکز تحقیقات علوم دارویی و نیز مرکز رشد و نوآوری گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در دانشگاه علوم پزشکی بابل راه اندازی شد که به عنوان بخشی از مجموعه دانشکده داروسازی می باشد.
دکتر مظفرپور ضمن تشکر ویژه از دکتر عین اللهی وزیر محترم بهداشت، معاون آموزشی وزیر، دبیر شورای گسترش، دبیر شورای تخصصی داروسازی گفت: حجت الاسلام و المسلمین روحانی، دکتر کریمی و سردار سعادتی نمایندگان مردم شریف بابل در مجلس و حجت الاسلام دکتر نبویان نماینده مردم تهران در مجلس پیگیری های بسیاری را در خصوص دریافت مجوز این دانشکده انجام دادند که از همه این عزیزان تشکر می کنیم.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=5425

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.