• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
2

دریافت ۴۵ هزار اظهارنامه مالیاتی در شهرستان بابل

  • کد خبر : 5274
  • 23 مرداد 1402 - 18:28
دریافت ۴۵ هزار اظهارنامه مالیاتی در شهرستان بابل
رئیس اداره امور مالیات شهرستان بابل گفت: طی خردادماه و تیرماه در بابل حدود ۴۵ هزار اظهارنامه دریافت کردیم که حدود ۱۰ هزار اظهارنامه نسبت به سال قبل بیشتر بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، صداقت فقیه‌عبدالهی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خبرنگاری حقیقتا یکی از مشاغل پراسترس، سخت و زیان‌آور است، اظهار کرد: خبرنگار در حقیقت با قلم خود قدم در وادی آرمان‌ها و مدینه فاضله‌ای که پیامبر اسلام در نظر گرفته است، می‌گذارد که این مساله مستلزم کار بسیار طاقت‌فرسا است.

وی ادامه داد: ما در خردادماه و تیرماه حدود ۴۵ هزار اظهارنامه دریافت کردیم که حدود ۱۰ هزار اظهارنامه نسبت به سال قبل بیشتر بوده است.

رئیس اداره امور مالیات شهرستان بابل افزود: دولت اتکای خود به درآمدهای نفتی را کاهش داده و درآمدهای مالیاتی را کم‌کم جایگزین درآمدهای نفتی خواهد کرد.

فقیه‌عبدالهی بیان کرد: رسانه‌ها برای جلوگیری از فرار مالیاتی به ما کمک کنند، گفته می‌شود در کشور به اندازه درآمدهای مالیاتی، فرار مالیاتی وجود دارد، کسایی که امکانات بیشتر و تسهیلات بیشتر می‌گیرند، باید به همان نسبت و اندازه باید مالیات دهند.

وی گفت: مالیات را باید کسانی بپردازند که از امکانات و رفاهیات بیشتری برخوردار هستند، در شرایط کنونی، کشور باید بر اساس مالیات اداره شود، رهبر معظم انقلاب درخصوص فرار مالیاتی فرمودند که باید این مساله جرم انگاری شود.

رئیس اداره امور مالیات شهرستان بابل خاطرنشان کرد: سامانه سوت‌زنی با تلفن گویای ۱۵۲۶ آماده دریافت گزارشات مردمی برای کسانی که فرار مالیاتی دارند و از حساب تجاری دیگران استفاده می‌کنند، فعال است.

فقیه‌عبداللهی تصریح کرد: این مساله فاجعه است که در یک مطب پزشک می‌گویند پول نقد بیاورید و یا کارت به کارت کنید.

وی اظهار کرد: از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، یک درصد صرف سلامت جامعه، ۴ درصد به خزانه دولت و ۴ درصد هم خرج دهیاری‌ها و شهرداری‌ها می‌شود؛ در سال گذشته حدود ۷۰ میلیارد تومان به شهرداری بابل از محل ارزش افزوده مالیاتی اختصاص پیدا کرده است و جمعا به ۷ شهر و دهیاری‌های شهرستان بابل حدود ۱۵۰ میلیارد تومان پرداختی داشتیم.

رئیس اداره امور مالیات شهرستان بابل تصریح کرد: هوشمندسازی مالیاتی به این سمت پیش می‌رود که بصورت الکترونیکی و آنی مالیات‌ها اخذ شود؛ سازمان‌های نظارتی مثل سازمان‌های بازرسی، دیوان محاسبات و سازمان‌های اطلاعاتی پای کار هستند.

فقیه‌عبداللهی در پایان گفت: سال گذشته ۶ مورد ماده ۱۸۱ داشتیم؛ ماده ۱۸۱ یعنی نماینده اداره مالیات همراه با کارشناسان و نماینده دادگستری و… برای شفاف‌سازی مالیاتی ورود پیدا می‌کنند؛ از دادستان شهرستان بابل قدردانی می‌کنیم که در راستای حفظ حقوق عامه نسبت به مساله اخذ مالیات، ورود پیدا کردند.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=5274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.