• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
امام جمعه بابل

عزای حسینی باشکوه هر چه تمامتر برگزار شود

  • کد خبر : 5117
  • 24 تیر 1402 - 1:47
عزای حسینی باشکوه هر چه تمامتر برگزار شود
حجت الاسلام روحانی با تاکید بر برپایی باشکوه عزای حسینی، گفت: متولیان برگزاری عزای حسینی ایام عزای ماه محرم را باشکوه و همراه با اطعام دهی برگزار کنند تا سنت گذشتگان پابرجا بماند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی امام‌جمعه بابل در خطبه های نمازجمعه امروز بابل با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و ایام عزای حسینی، گفت: خداوند متعال اراده کرد تا نام و یاد‌سیدالشهدا در همه تاربخ بماند زیرا هیچ عملی صالح تر، پاک تر و خالص تر از واقعه قیام کربلا در تاریخ بشریت نیست.
وی افزود: اول محرم پرچم عزای سیدالشهدا در سراسر جهان بالا می‌رود زیرا علاقه و عشق به سیدالشهدا منحصر به مسلمانان و شیعیان نیست بلکه همه بشریت را در بر می گیرد، زیرا مخاطب پیام سیدالشهدا دارای جامعیتی برای همه بشریت است.
امام جمعه بابل با بیان این مطلب که اهل سنت در رثای سیدالشهدا شعر سرودند، خاطرنشان کرد: اقامه عزای حسینی موجب ماندگاری وجود امام حسین شدو عزاداری حتما باید با سخنرانی و مداحی زنده و توام سینه زنی های پرشور باشد اما متاسفانه شنیده می‌شود که برخی از مکان ها از مداحی ضبط شده استفاده می‌کنند.
وی با انتقاد از اداره اوقاف برای عدم واریز همه درآمدهای رقبه ها و‌موقوفات مربوط به عزاداری حسینی، تصریح کرد:
اداره اوقاف تمام درآمد رقبات را براساس نیات واقفین برای عزای حسینی انجام دهد اما متاسفانه پارسال بسیاری از درآمدها بلوکه شد.
اداره اوقاف مثل پارسال عمل نکند! متاسفانه سال گذشته اداره اوقاف یک سوم ، کمتر و بیشتر برخی از درامدهای موقوفات رقبه ها را برای عزای حسینی داد.
ایشان تاکید کرد: این درآمدهای موقوفات و رقبه تکایا می تواند مجلس عزای سیدالشهدا را به بهترین و باعظمت ترین شکل اداره کند.
حجت الاسلام روحانی افزود: متولیان موقوفات مربوط به عزای حسینی، نیت های واقف را براساس همان نیت ها انجام دهند. برخی اخبار را می‌شنوم که برخی ها می‌خواهند، شام و پذیرایی انجام ندهند. نباید مجلسی بدون پذیرایی و اطعام نباشد. همت بلند مصروف شود تا مجلس عزای سیدالشهدا همراه با پذیرایی ولو به حد تبرک باشد.
امام جمعه بابل اقامه نماز اول وقت جماعت را قبل از اقامه عزا مورد توجه قرار داد و گفت: مجالس عزای سیدالشهدا همراه با نمازجماعت باشدزیرا فلسفه عاشورا مساله نماز است .
وی افزود: صدای بلندگو مزاحمتی برای مردم ایجاد نکند بلکه در همان محدوده تکیه و مجلس عزا باشد.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=5117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.