• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
13

سردار محمدحسین منصف عضو سابق شورای شهر بابل آسمانی شد

  • کد خبر : 5087
  • 16 تیر 1402 - 7:45
سردار محمدحسین منصف عضو سابق شورای شهر بابل آسمانی شد
سردار سرافراز،‌ آزاده، نویسنده، روزنامه نگار، استاد، راوی دفاع مقدس و عضو اسبق شورای اسلامی شهر بابل و از فعالان برجسته جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، حاج محمدحسین منصف دقایقی قبل بر اثر ایست قلبی در بیمارستان شهید یحیی نژاد بابل دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، مرحوم محمدحسین منصف در موکب بابرکت فاطمیون جنب اداره کل مخابرات «شهرستان بابل» هنگام اذان مغرب در حال خدمت رسانی بود که متاسفانه بر اثر ایست قلبی به رفقای شهیدش پیوست.

عضویت در شورای اسلامی شهر بابل و راه اندازی موکب فاطمیون در جنب مخابرات استان و برگزاری مناسبتذهای ملی و مذهبی از تلاش های جهادی وی در عرصه های فرهنگی است.

سردار محمدحسین منصف از نیروهای انقلابی و از نیروهای تشکیل دهنده هسته‌های اولیه سپاه شهرستان بابل بود که مسولیت‌های متعددی از جمله حفاظت مرحوم آیت‌الله روحانی «نماینده فقید ولی فقیه در مازندران» را عهده دار بود.
بارها در عملیات های متعدد در دوران دفاع مقدس شرکت کرد تا در اسفند سال ۶۱ حین عملیات والفجر ۶ به دست بعثیون عراقی اسیر زندان‌های بعثی شد و در سال ۶۹ به همراه دیگر اسرا آزاد شد.
آن مرحوم در میان اسرا در زندان‌های عراق از نیروهای فعال تحلیل گر در حوزه سیاسی شناخته می شد و بارها مورد شدیدترین شکنجه‌های بعثیون قرار گرفت.
وی پس از آزادی به ادامه تحصیل پرداخت و فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه تهران شد.
سردار منصف در عرصه قلم سردبیری و عضو اصلی تحریریه نشریات مختلف را عهده دار بود.


تاسیس نخستین موسسه غیردولتی در عرصه نشر و‌ فعالیت در عرصه شهدا و دفاع مقدس در کشور و راه اندازی طرح ابتکاری راهیان نور استانی از جمله یادگاری های آن مرحوم است.
کتاب شب‌موصل، خاطرات سردار منصف از دوران اسارت در زندان موصل عراق است.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=5087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.