• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

بیش از ۲۲٠ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی بابل از سازمان‌های بیمه‌گر

  • کد خبر : 4916
  • 23 خرداد 1402 - 8:28
بیش از ۲۲٠ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی بابل از سازمان‌های بیمه‌گر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از طلب بیش از ۲۲٠ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی بابل فقط از دو سازمان بیمه‌گر تأمین اجتماعی و بیمه سلامت خبر داد و گفت: در صورت دریافت مطالبات مالی دانشگاه از بیمه‌ها، امکان پرداخت همه مطالبات معوقه دانشگاهیان، پیمانکاران و شرکت‌ها فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل دکتر مظفرپور در جمع اصحاب رسانه گفت: ازلحاظ قانونی بیمه ظرف ۱۵ روز باید ۶٠ درصد هزینه‌ها را به دانشگاه پرداخت کند و مابقی آن طی سه ماه آینده انجام شود ولی درصورتی‌که ما از سال گذشته طلب بیمه‌ای داریم و طی نه ماه گذشته از بیمه تأمین اجتماعی ۱۳۶ میلیارد تومان و چهار ماه بیمه سلامت ۸۴ میلیارد تومان طلب داریم و هیچ دریافتی نداشته‌ایم.
دکتر سیدعلی مظفرپور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: این مساله با توجه به فروش نقدی شرکت‌های دارویی و لوازم مصرفی، تأمین این موارد را در بیمارستان‌های کشور، با دشواری، همراه نموده است.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی موجود در جامعه به سبب تورم اقتصادی و مشکل تأمین منابع مالی، گفت: همکاران بنده با تمام وجود تلاش نمودند تا همچنان خدمات بهداشتی و درمانی به همشهریان و هم استانی‌ها ارائه شود، بستر‌های آموزشی و پژوهشی برای دانشجویان و اساتید، همچنان فراهم بماند و مطالبات مالی پزشکان و کارکنان به‌تدریج پرداخت شود.
این مسئول افزود: در صورت دریافت مطالبات مالی دانشگاه از بیمه‌ها، امکان پرداخت همه مطالبات معوقه دانشگاهیان، پیمانکاران و شرکت‌ها فراهم می‌شود.
وی اذعان داشت: به‌طور حتم پرداخت مطالبات سازمان‌های بیمه‌گر علی‌الخصوص سازمان تأمین اجتماعی به بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی، آن‌ها را از این وضعیت فوق بحرانی نجات می‌دهد و می‌توانیم مطالبات شرکت‌های دارویی، پزشکان، پرسنل و … را پرداخت نمائیم.
دکتر مظفرپور با اشاره به اینکه ادامه وضع موجود بسیار سخت می‌باشد، بیان داشت: از مسئولین و مدیران استانی و کشوری درخواست داریم بصورت اورژانسی به این مسئله ورود پیدا نمایند تا ما در ادامه مسیر شرمنده مردم عزیزمان نشویم و بتوانیم همانند گذشته به ارائه خدمات مناسب به آنان بپردازیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: همچنین از خیرین محترم تقاضا داریم در این وضعیت سخت مالی، همانند دوران اپیدمی کرونا، به کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بیایند.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=4916

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.