• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
8

محفل محلی برای پیوند قرآن و مردم

  • کد خبر : 4639
  • 01 اردیبهشت 1402 - 12:15
محفل محلی برای پیوند قرآن و مردم
میزبان برنامه محفل گفت: برنامه محفل پیوندی بین اهالی حرفه‌ای قرآن و عموم مردم ایجاد کرده است.

صدیقه قربان نیا ؛ «احمدابوالقاسمی» قاری و استاد قران که به گفته خودش شهادت برادرش در راهی که قدم برداشته است، تاثیر بسزایی داشته و همین امر باعث شده تا در راه قران صاحب سبک شود. او در برنامه «محفل» ویژه برنامه افطار شبکه سه سیما به عنوان میزبان حضور دارد. به بهانه حضورشان در برنامه محفل  گفتگویی با استاد ابوالقاسمی  داشتیم که در ادامه می خوانید؛

به عنوان یک قاری پیشکسوت برنامه «محفل» چطور می‌سنجید؟

«محفل» برنامه‌ای است که مانند آن در تلویزیون کمتر اجرا شده است و به این دلیل که در یک شبکه پرمخاطب به نمایش درآمده است مورد استقبال قرار گرفته است. شاید تا کنون مخاطبان تلویزیون آنقدر به طور جدی بیننده‌ی یک برنامه قرآنی نبوده‌اند، اما این بار با وجود محفل، بسایری از مردم مخاطب یک برنامه قرآنی شده اند و آن را به طوری جدی دنبال می‌کنند.

محفل محلی برای پیوند اهالی قران و مردم 

یکی از معیار‌های بازخورد‌های این برنامه، نگاه مردم به من است. تا قبل از این برنامه در جمع‌های قرآنی که وارد می‌شدم درصد کمی از مردم مرا می‌شناختند و با من تعامل داشتند، اما این شناخت به درصد قابل قبولی رسیده است؛ این نشان می‌دهد این برنامه به خوبی دیده شده است.

الحمدلله این برنامه پیوندی بین اهالی حرفه‌ای قرآن و عموم مردم ایجاد کرده است.

تا قبل از این برنامه مردم بعضا فاصله و حریمی بین خودشان و قشر مذهبی و قرآنی می‌دیدند و همین باعث شده بود تا فضا برای هر دو طرف کمی سخت شود، اما بعد از محفل مردم دیدشان به اهالی قرآن تغییر کرده است، یکی از نکات دیدنی و جذاب برنامه شوخی‌های ما است و این را به دید مخاطبان رساند که اهل قرآن بسیار دل‌زنده هستند و افرادی که به هر نوعی با قرآن در ارتباط اند دارای یک شور و نشاطی هستند. این اتفاق، اهالی قرآنی جامعه را به عموم مردم بسیار نزدیک کرد. به طوری که بعضا درباره شوخی‌های برنامه با ما صحبت می‌کنند و این برایشان جذاب است. 

محفل محلی برای پیوند اهالی قران و مردم 

برنامه «محفل» یک بعد رسانه‌ای نیز داشت، شما به عنوان اهل فن در این راستا، بعد رسانه‌ای این برنامه چطور دیده‌اید؟

محفل در بخش اول تعریفی برای فعالیت‌های قرآنی داشته است، به طور مثال قاری را به طور واضح معرفی کرده است. مهم‌ترین نکته‌ای که در برنامه محفل صورت گرفته این است که توجه مخاطبان را به آیات قرآن جلب کرده؛ زمانی که تعاریف قرآنی برای مخاطب شکل بگیرد نحوه گوش دادن آن‌ها نیز فرق خواهد کرد و توجه بیشتری به قرآن خواهد داشت. محفل سطح توقع مردم را بسیار بالاتر برد.

درمورد ترکیب میزبانان برنامه محفل توضیح دهید؟

ترکیب میزبانان این برنامه بسیار درست بود، من به عنوان کسی که شاگردان زیادی در این حوزه داشته ام و سن و سال بیشتری نسبت به سایرین داشته ام، یک حس اعتمادی را جلب کرده بودم؛ «حامدشاکرنژاد» به عنوان یک شخصیت جذاب و توانمند، حاج آقا قاسمیان به عنوان یک روحانی و عالم مذهبی که البته حضور حاج اقا قاسمیان به رعایت برخی اصول و دقت به معانی و مفاهیم قرآن و این که که این برنامه از خط قرمز‌ها عبور نکند بسیار کمک کرد، حضور «رضوان درویش» و «حسنین الحلو» نمادی از جامعه مسلمانان در سطح جهان بودند.

محفل در جهان اسلام چه جایگاهی خود خواهد داشت؟

مطمئن باشید تمام کشور‌ها از محفل تقلید خواهند کرد. همانطور که در بعضی برنامه ها، از برنامه‌های خارجی تقلید شده است، این بار از محفل کپی برداری خواهد شد و باید این اتفاق بیفتد. این پیشتازی ایران بسیار قیمتی و ارزشمند است.

محفل محلی برای پیوند اهالی قران و مردم 

قرآن نقطه اشتراک ما بود

تیم برنامه ساز محفل بسیار خوب بودند و ما در این مدت کوتاه با هم پیوند خوردیم. یک حس خوبی بین این تیم و داوران و حتی شرکت کنندگان وجود داشت و به خاطر این بود که همه اهل قرآن بودیم و این نقطه اشتراک ما بود.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=4639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.