• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
استاندار مازندران

توریست درمانی در بابل رونق گیرد

  • کد خبر : 4604
  • 28 فروردین 1402 - 21:27
توریست درمانی در بابل رونق گیرد
استاندار مازندران با بیان اینکه با وجود ظرفیت بابل وجود دارد این شهر به مرکز توریست درمانی تبدیل شود، گفت: آمادگی داریم که مسؤولیت حوزه درمانی توریستی را به دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بابل دهیم.

روح الله رفیعی کشتلی، به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، سیدمحمود حسینی‌پور در حاشیه بازدید طرح‌های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه استان به دلایل متعددی هنوز نیازمند توسعه مراکز دانشگاهی و درمانی در حوزه پزشکی است، اظهار کرد: با وجود توسعه‌ها باید باز هم تلاش کنیم تا احساس امنیت را در مردم به‌وجود آوریم.

وی گفت: این تمدن و تاریخی که از بابل وجود دارد که باید در همه حوزه‌ها مخصوصا علوم پزشکی تلاش بیشتری کنیم و بابل با توجه به این ظرفیت‌ها به مرکز توریست درمانی تبدیل شود، آمادگی داریم که مسؤولیت حوزه درمانی توریستی را به دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بابل دهیم.

وی ادامه داد: در بحث مدیریت کرونا به ویژه در دوره مدیریت مظفرپور عملکرد خوب و قابل قبولی داشتند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: انتظار این است که دانشگاه برنامه ۲۵ ساله و راهبردی را بنویسد و در این برنامه ۲۵ ساله تمامی ظرفیت‌ها نوشته شود.

وی ادامه داد: اگر شما براساس استدلال برنامه را بنویسید که بابل ظرفیت درمانی ۱٠ شهر را دارد ما با این امر موافقت خواهیم کرد.

دانشگاه نباید فقط در بحث خدمات درمانی فکر کند

حسینی‌پور ادامه داد: مباحثی از مشکلات دانشگاه مطرح شد در رابطه با مسکن دانشجویی، ما باید خوابگاه متاهلی خودمان را زیاد کنیم اگر ما این کار را انجام دهیم خودش یک کار در جهت تشویق امر ازدواج است.

استاندار مازندران گفت: ما حاضریم اگر دانشگاه زمین را در اختیار قرار دهد هم برای پرسنل دانشگاه هم با  عنوان مسکن ملی بسازیم و هم برای خوابگاه‌های دانشجویی نوسازی و هم بازسازی انجام دهیم و برای تامین تجهیزات خوابگاه‌ها هم کمک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: یکسری مولدسازی‌ها را باید انجام دهیم ما یکسری خیران داریم هر مولدسازی که دانشگاه انجام دهد ۱۰۰ در صد بودجه را اینجا خواهیم داد، هر چقدر ظرفیت‌سازی بین دانشگاه‌های استان ایجاد شود ظرفیت‌ها و رقابت بیشتر خواهد شد.

استاندار مازندران در پایان افزود: در استان مازندران باید ظرفیت‌سازی در دانشگاه‌ها علوم پزشکی در جهت ارتقا ایجاد کنیم جوانی جمعیت در استان مازندران مسئله مهم و پیچیده است میانگین کشور ۲.۷ و مازندران ۱.۱ است که همین روال ادامه پیدا کند تا ۱٠ سال آینده در مازندران بحران هویتی خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=4604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.