• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
4
معاون استاندار و فرماندارویژه شهرستان بابل؛

ضرورت تامین کامل سوخت کشاورزان/توزیع آب برای زمین های زراعی مدیریت مناسب می خواهد

  • کد خبر : 4602
  • 26 فروردین 1402 - 14:01
ضرورت تامین کامل سوخت کشاورزان/توزیع آب برای زمین های زراعی مدیریت مناسب می خواهد
دکتر قاسم عزیززاده گرجی معاون استاندار و فرماندارویژه شهرستان بابل در جلسه بررسی رفع مشکلات آب زراعی کشاورزان که با حضور نمایندگان مردم در مجلس، مدیران کل جهادکشاورزی، آب منطقه ای و مدیرکل بحران استانداری در بخش لاله آباد برگزار شد، بیان داشت؛ از حضور و پیگیری نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بسیار سپاسگزاریم از این جهت که پا به پای مسائل مردم، پابه‌پای مدیران دستگاه‌های اجرایی در جهت رفع مشکلات مردم اقدامات موثری دارند.

سوده عباسیان، به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل فرماندار بابل گفت؛ هدف ما این است تا ساز و کاری برای رفع مشکل موجود کشاورزان ایجاد شود با توجه به اینکه امروز کشاورز ما در زمین کشاورزی حضور دارد و وقت آن را ندارد تا از زمین کشاورزی بیاید برای تهیه سهمیه سوخت کشاورزی خودش اقدام کند.

فرماندارویژه شهرستان بابل با اشاره به اینکه درست این است که ما باید سوخت را به کشاورز تحویل بدهیم، افزود؛ در این فرایند اداری نباید کشاورزان اذیت شوند.

وی بیان داشت؛ جلسه ای که ده روز گذشته در آمل برای رفع مشکلات آب زراعی کشاورزان که با حضور ۵ فرماندار برگزار شد خروجی مناسبی نداشت و تاکنون اثر آن را ندیدیم.

عزیززاده گرجی اظهار داشت؛ موضوع کم آبی امسال خیلی جدی است و الان از رودخانه هراز، آبی که سال گذشته ۲۵ دبی بود در شرایط مساوی در حال حاضر ۱۳ دبی است که حدود ۵۰ درصد کاهش یافت.

فرماندارویژه شهرستان بابل بابیان اینکه در این شرایط باید پای کار کشاورز به طور جدی باشیم، گفت؛ در جهت تأمین سوخت کشاورزان که حق مسلم آنها است باید اقدام فوری شود.

وی با اشاره به اینکه چاه های کشاورزانی که دارای پروانه بهره برداری است، برای تحویل سوخت مشکلی ندارند، افزود؛ جهاد کشاورزی و امور آب در سیستم اداری برای تایید پروانه بهره برداری چاه کشاورزان تسریع ببخشند و کشاورز که نباید معطل یک کارشناس اداره باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بابل گفت؛در استان ۵۷ هزار حلقه چاه فاقد پروانه وجود دارد این کشاورز که پروانه چاه ندارد و می‌خواهد کشاورزی انجام دهد و آب از بالا دست هم ندارد و باید از سوخت استفاده کنند، اینجا اگر بخواهیم فرافکنی کنیم و هر یک از دستگاهها بگویند از حوزه اختیارات ما خارج از قابل قبول نیست حمایت از کشاورزان در اولویت است.

وی گفت؛ مشکلات اداری در چند ماه گذشته باید برطرف می شد کشاورز الان در زمین کشاورزی خود حضور دارد و باید سوخت آن تامین شود.

دکتر عزیززاده گرجی گفت‌؛ کشاورزانی که فاقد پروانه چاه هستند و کسانی که پروانه چاه دارند هیچ فرقی ندارد باید سوخت آنها تامین شود.

معاون استاندار و فرماندارویژه شهرستان بابل با اشاره به اینکه اگر بنا است جدول زمان بندی برای توزیع آب کشاورزان داشته باشیم سهم بری بابل موقع تحویل، با حضور مسئولین مربوطه انجام شود.

نماینده عالی دولت در بابل بیان داشت؛ توزیع آب برای کشاورزان مدیریت مناسبی می‌خواهد و این موضوع که تاکنون اتفاق نیفتاد و گاهی مقطعی بوده است.

وی گفت؛ مسئله ای که امروز با نگاه اداری قابل حل است اگر درست نشود به یک تنش اجتماعی تبدیل می‌شود و باعث نارضایتی عمومی خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندارویژه شهرستان بابل با اشاره به اینکه در چند روز گذشته با حضور دکتر کریمی نماینده مردم بابل در مجلس جلسه ی با وزیر نیرو داشتیم، افزود؛ یکی از موضوعاتی که مطرح شد همین مشکل کشاورزان بوده است که گفتیم این موضوع به صورت ملی حل شود.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=4602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.