• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت می‌کند

  • کد خبر : 4503
  • 18 فروردین 1402 - 12:20
لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت می‌کند
وزیر خارجه لبنان از شکایت این کشور از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.

عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان امروز (جمعه) اعلام کرد که در پی حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان از این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل شکایت می‌کند.

به نوشته وبگاه النشره، او گفت که پس از مشورت با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان، علیه حملات و تجاوز صبح امروز رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شورای امنیت شکایت کرده است.

بوحبیب تأکید کرد که این حملات نقض صریح حاکمیت لبنان و نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شواری امنیت محسوب می‌شود.

از سوی دیگر وزارت دفاع لبنان نیز در بیانیه‌ای گفت که ارتش لبنان آماده مقابله با هر تجاوزی است و در عین حال بر همکاری با نیروهای سازمان ملل و حفظ امنیت و ثبات در جنوب لبنان تأکید دارد.

 سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز گفت که طی ساعات گذشته سه هدف در جنوب لبنان و ۱۰ هدف در نوار غزه مورد حمله این رژیم قرار گرفته است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین افزود: «ما به‌طور منظم وضعیت میدانی را ارزیابی می‌کنیم و بر این اساس به حملات علیه حماس در غزه و لبنان ادامه می‌دهیم».

سخنگوی ارتش این رژیم با اعلام تقویت یگان‌های پیاده‌نظام و توپخانه‌ای در شمال و جنوب فلسطین اشغالی، گفت: ‌«دولت لبنان مسئول هر اتفاقی در داخل خاک خود از جمله شلیک موشک است. ما اجازه نمی‌دهیم حماس از لبنان فعالیت کند».

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز صبح امروز به نقل از یک منبع امنیتی این رژیم گفت که در صورت توقف حملات راکتی، حملات به غزه و جنوب لبنان نیز متوقف خواهد شد.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=4503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.