• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
8

میزبانی گرم طبیعت مازندران در روز طبیعت/ جنگل‌بانان مازندران در حالت آماده‌باش

  • کد خبر : 4455
  • 13 فروردین 1402 - 14:06
میزبانی گرم طبیعت مازندران در روز طبیعت/ جنگل‌بانان مازندران در حالت آماده‌باش
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری با اشاره به آماده‌باش جنگل‌بانان در طبیعت استان، گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخریب، آتش‌سوزی، قطع درخت و سایر با سامانه ۱۵۰۴ تماس بگیرند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

طی ایام نوروز شاهد بارش بهاری و سرد شدن هوای مازندران بودیم، نو شدن طبیعت و سرسبزی و طراوات آن هدیه بهار به مشتاقان است اما با وجود مهمان‌نوازی گرم طبیعت برخی بدون توجه به زیبایی‌ها زباله‌های خود را در طبیعت رها کرده و یا با آسیب به درختان و طبیعت، به جای دوستی به طبیعت آسیب می‌رسانند.

مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری در این‌باره با اشاره به آماده‌باش جنگل‌بانان در طبیعت استان، اظهار کرد: درست است جنگل‌بانان در طبیعت حضور دارند اما لازم است مسافران هشدارها و توصیه‌ها را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه مردم و مسافران از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری کنند، افزود: موضوع دیگر پرهیز از بستن طناب و یا ضربه درختان است که ضرورت دارد خودداری شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری بیان کرد: یکی از موارد دیگر احتمال هر لحظه سقوط درختان با توجه به بارش‌ها وجود دارد که ضرورت دارد رانندگان از پارک کردن خودروها زیر درختان در محدوده جنگلی پرهیز کنند.

ذکریایی یادآور شد: همچنین مسافران از پارک‌ها و  مکان‌هایی که برای اقامت مشخص شده، استفاده کنند.

وی در پایان گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخریب، آتش‌سوزی، قطع درخت و سایر  با سامانه ۱۵۰۴ تماس بگیرند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=4455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.