• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5
دادستان مرکز مازندران:

با ترک فعل مدیران نیز برخورد خواهیم کرد/ غفلت و سوء نیت حتی یک مورد باشد نیز زیاد است

  • کد خبر : 4257
  • 21 اسفند 1401 - 13:14
با ترک فعل مدیران نیز برخورد خواهیم کرد/ غفلت و سوء نیت حتی یک مورد باشد نیز زیاد است
محمد کریمی در گردهمایی روسای ادارات حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: استان مازندران یک استان سرشار از منابع طبیعی، جاذبه‌های گردشگری و زیست‌محیطی است، باید تمام اقداماتی که در راستای اشتغال، تولید و صنعت صورت می‌گیرد از پیوست زیست‌محیطی برخوردار باشد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، محمد کریمی در گردهمایی روسای ادارات حفاظت محیط‌زیست مازندران با محوریت تبیین موضوعات و چالش‌های حقوقی محیط‌زیست مازندران با بیان اینکه استان مازندران یک استان سرشار از منابع طبیعی، جاذبه‌های گردشگری و زیست‌محیطی است، افزود: باید تمام اقداماتی که در راستای اشتغال، تولید و صنعت صورت می‌گیرد از پیوست زیست‌محیطی برخوردار باشد و الزامات زیست‌محیطی حتما باید رعایت شود.

کریمی در ادامه خاطرنشان کرد: حسب فرمایشات حضرت آقا، مسأله محیط‌زیست یک مساله درجه دو نیست بلکه مساله درجه یک است.

دادستان مرکز مازندران تصریح کرد: در این حوزه باید همه مسیولین امر، روسای ادارات و محیط‌بانان کوشش و تلاش خود را مضاعف کنند.

مقام عالی دادسرا در استان مازندران با اشاره به اینکه جاذبه‌های محیطی و صیانت از محیط‌زیست استان بر همه واجب است، خاطرنشان کرد: در این حوزه باید همه مسیولین امر، روسای ادارات و محیط‌بانان باید کوشش و تلاش خود را مضاعف کنند.

وی در ادامه گفت: کارکنان محیط‌زیست به‌عنوان ضابط خاص قضایی، از خانواده دستگاه قضایی محسوب می‌شوند.

کریمی همچنین بیان داشت: ما مشکلی در حوزه قانون نداریم؛ مشکل ما در حوزه محیط‌زیست، منابع‌طبیعی و جهادکشاورزی شعارزدگی و عدم استقامت مدیران ما است.

این مقام مسئول ادامه داد: محیط‌زیست جای سیاسی‌کاری نیست؛ باید بپذیریم برخی از سیاست‌هایی که در کشور بوجود می‌آید، متناسب با سند آمایش مازندران نیست.

کریمی با اشاره به اینکه ۵۰۷ هزار هکتار مناطق حفاظت‌شده در مازندران داریم، افزود: استانی که اینهمه مناطق حفاظت‌شده دارد آیا می‌تواند مثل استان صنعتی فعالیت کند؟ مشخصا خیر

دادستان مرکز مازندران با طرح سوالی گفت: حمایت از محیط‌زیست و منابع طبیعی و جهادکشاورزی را تا کجا باید پیش ببریم؟ حد پیش بردن اگر تا نگه داشتن صندلی مدیریت باشد که فایده‌ای ندارد.

وی با انتقاد از توجه ضعیف برخی دستگاه‌های اجرایی به محیط‌زیست خاطرنشان کرد: فعالیت مرتبط دستگاه‌های مسئول در ادارات صمت، شهرداری‌ها و.. حتما باید پیوست محیط‌زیستی داشته باشند و این موضوع را حتما در شورای حفظ حقوق بیت‌المال موضوع را بررسی می‌کنیم.

دادستان مرکز مازندران همچنین به مدیران محیط‌زیست مازندران توصیه کرد: در حوزه محیط‌زیست نباید از کسی ترس و واهمه داشته باشید و باید در حفظ محیط‌زیست بدون اغماض وارد شوید؛ ما نیز حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما مخالف اشتغال و تولید نیستیم، افزود: عده‌ای از این شعار‌، اراده باطل دارند.

وی همچنین بیان داشت: انتظار داریم در مناطق حفاظت شده اگر اقدامی صورت می‌گیرد، نماینده حقوقی با قدرت به این مسأله ورود کند.

کریمی در ادامه گفت: در حوزه احکام ضعیف و عدم بازدارندگی، محیط‌زیست استان آمار پرونده‌ها را جمع‌آوری کرده و به رییس‌کل محترم دادگستری مازندران برای بررسی ارجاع کنند.

دادستان مرکز مازندران در پایان گفت: با ترک فعل مدیران نیز برخورد خواهیم کرد؛ غفلت و سونیت حتی یک مورد باشد نیز زیاد است.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=4257

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.