• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

چرا دولت به جای مدیران توانمند بومی در مجتمع مرغ لاین بابلکنار، از مدیران پروازی استفاده می کند؟

  • کد خبر : 4054
  • 15 بهمن 1401 - 10:17
چرا دولت به جای مدیران توانمند بومی در مجتمع مرغ لاین بابلکنار، از مدیران پروازی استفاده می کند؟
مهدی سعادتی، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک فعالان اقتصادی شهرستان با حضور وزیر اقتصاد و دارایی به ضرر و زیان سنگین مرغداران و تولید کنندگان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، مهدی سعادتی نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک فعالان اقتصادی شهرستان با حضور وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به ضرر و زیان سنگین مرغداران و تولید کنندگان در این حوزه، گفت: در تولید جوجه یک روزه ۷۰۰ میلیارد تومان همین الان ضرر است چون ۴۰ درصد بیشتر از نیاز کشور است و حل مشکل ضرر و زیان مرغداران باید زمینه صادرات فعال شود.

وی اظهار داشت: وقتی مازاد بر نیاز داخل کشور وجود دارد و باید افق های صادراتی برای مازاد تولید در کشور گشوده شود.

وی ادامه داد: تولید کنندگان ما با انگیزه هستند و‌ برای رونق اقتصادی در کشور، شکستن برورکراسی‌ها در کشور امروز نیاز است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجلس را داریم که در زمینه اقتصادی گام های خوبی برداشت. در دانش بنیان ها وحمایت از تولید و تسهیل کسب و کار اتفاقات خوبی در مجلس افتاد اما‌ در مسائل اجرایی نیاز به شکستن قفل هاست.

وی ادامه داد: واحدهای تولید نگرانند و حجم بالای درخواست ها و نامه‌ها نشان از مشکلات زیاد حوزه تولید است، کمبود سرمایه در گردش و تورم فعالان اقتصادی ما را در تنگنا قرار داده است و‌ باید فضا برای سرمایه گزاری ایجاد شود.

سردار سعادتی با اشاره به اینکه بانک‌ها می توانند بهتر از این عمل‌ کنند بیان داشت: دستور صریح برای بخشودگی های دیرکرد تسهیلات واحدهای تولیدی را از شما تقاضا داریم، روسیه برای واردات کالاهای ایرانی به ویژه در حوزه کشاورزی از ما درخواست دارد و در سفر اخیر هیات روسی ۲۶۷ میلیارد دلار اعلام نیاز واردات داشتند.

مهدی سعادتی خاطرنشان کرد: بخش مهمی از صادرات کالاهای کشاورزی مازاد نیاز داخلی، می تواند بخش مهمی از کالاهای تولیدی صادراتی ما را تشکیل دهد که به دلیل ضعف در زیرساخت صادراتی این امکان پایین است و دولت باید این زیر ساخت‌ها را آماده کند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: انتظار ما این است که فریاد کشاورزان این استان را در هیات دولت مطرح کنید، پیشنهاد ما با توجه به سبقه تجاری این شهرستان این است که بابل به عنوان بندر خشک صادرات و واردات معرفی شود.

برنج به دلیل اهمیتش باید سازمان داشته باشد و به عنوان شهرستانی که رتبه نخست تولید برنج است، تقاضای ایجاد سازمان برنج در کشور را داریم تا یک متولی درست پیدا کند.

سعادتی ادامه داد: حل مساله ۲۰میلیون نفر از جامانده های سهام عدالت و دادن اختیارات بیشتر به شرکت های استانی سهام باید مورد توجه قرار بگیرد
وی در پایان با طرح سوالی افزود: چرا در مدیریت مرغ لاین بابلکنار دولت به مدیران پروازی اعتماد می کند اما به مدیران این استان که مجموعه‌های بزرگ زنجیره تولید مرغ و کشتارگاه را اداره می‌کنند، اعتماد نمی شود.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=4054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.