• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: به سراغ مدیران کم کار می‌رویم

  • کد خبر : 3889
  • 22 دی 1401 - 12:14
رئیس سازمان بازرسی کل کشور: به سراغ مدیران کم کار می‌رویم
رئیس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: تعداد هشدارهای سازمان بازرسی چندین برابر پرونده‌های تشکیل شده در سازمان است.

ذبیح الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه بازرس کل استان هرمزگان اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران تنها نظامی در این کره خاکی است که بر‌اساس شرع مقدس اسلام به پیروزی رسید؛ معیار و مبنای آن احیای اصول و ارزش‌های اسلامی بوده ‌و بعد از ۴۳ از عمر با برکت، همچنان بر آن معیارها و ارزش‌ها پایبند ‌است.

وی افزود: از همان روزهای اولیه انقلاب استکبار جهانی و ایادی آن به انواع توطئه و دسیسه از جمله ترور و تهدید و جنگ و دامن زدن به مسائل قومیتی و جنگ نرم و تحریم اقتصادی دست زدند تا انقلاب را از مسیر خود خارج کنند اما شعار مردم استقلال و آزادی و عدم وابستگی به شرق و غرب بود و به این شعار پایبندیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: هدف دشمن امروزه بر معیشت مردم است؛ تمام دشمنان نظام بسیج شده‌اند تا بین مردم و نظام فاصله ایجاد کنند و نقاط ضعف را برجسته می‌کنند و نقاط قوت را زیر سؤال می‌برند تا مانع ادامه راه انقلاب اسلامی شوند اما کور خوانده‌اند؛ در تمام توطئه‌های طرح ریزی شده شکست خورده‌اند و امروز هم شکست خواهند خورد.

وی تصریح کرد: آنچه امروز به آن نیاز داریم و مورد تأکید رهبری است مدیریت جهادی است. این نوع مدیریت مبتنی بر علم، دانش و تجربه و معتقد به ارزش‌های انقلابی است؛ مدیر جهادی مدیری تکلیف مدار است که خلوص نیت دارد و خستگی ناپذیر شبانه روز تلاش می‌کند و برای مردم کار می‌کند.

خداییان گفت: در چنین شرایطی که دشمن به دنبال فشار بر معیشت مردم است محتاج این نوع مدیریت جهادی هستیم، پیشرفت‌های کشور تاکنون مبتنی بر همین مدیریت بوده و با توان مدیریتی جهادی در مراحل مختلف انقلاب به پیش رفته است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به جایگاه و تکالیف سازمان بازرسی کل کشور پیرامون نظارت بر حسن اجرای قانون و جریان امور اشاره کرد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات مدیران عدم توجه به جهاد تبیین در راستای خنثی کردن توطئه دشمنان است؛ پیشرفت‌های کشور پس از انقلاب چشمگیر است و قابل قیاس با پیش از انقلاب نیست؛ امروزه دشمنان گزینه نظامی علیه ایران اسلامی ندارند چرا که می‌دانند نمی‌توانند با قدرت ایران اسلامی مقابله کنند.

خداییان گفت: سازمان بازرسی از نظر صلاحیت و دستگاه‌های تحت شمولیت این سازمان، عالی ترین دستگاه نظارتی در کشور است این سازمان وظایفی بر عهده دارد و انتظار وجود دارد به این وظیفه عمل شود در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه چند هدف داریم یک هدف تمرکز بر شناسایی گلوگاه‌های فساد و رفع آن با کمک دستگاه‌های اجرایی است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: تعداد هشدارهای سازمان بازرسی چندین برابر پرونده‌های تشکیل شده در سازمان است.

خداییان گفت: باید بسترهای فسادزا شناسایی و با آن برخورد شود، با مطالعاتی که داشتیم این گلوگاه‌ها شناسایی شده و پیگیریم این گلوگاه‌ها را مسدود کنیم؛ هدف دیگر پیشگیری از تخلف، جرم و سو جریان و انحراف از قانون است؛ هنر این است که جرمی اتفاق نیفتد. بر این اساس اگر همکاران ما احساس کنند قانون اجرایی نمی‌شود هشدارهای اولیه صادر می‌شود و مدیران مکلفند این پیشنهادات را عملی کنند و اگر انجام ندهند جرم مرتکب شده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما حمایت از مدیران سختکوش و پر تلاش جهادی است، یک سامانه طراحی شده که گزارشات در آن سامانه قید می‌شود و بر این اساس عملکرد مدیریتی افراد کاملا قابل مشاهده است و می‌توان از این مسئله استفاده کرد این سامانه سبب ارتقای سطح مدیریت مدیران می‌شود.

وی مأموریت رئیس قوه قضائیه به سازمان بازرسی پیرامون رصد اجرای قوانین را مورد تاکید قرار داد و گفت: این سازمان نحوه اجرای قوانینی از جملهقانون جوانی جمعیت، هوای پاک، ارتقای سلامت اداری و… را ابتدا بر اساس خوداظهاری و بعد راستی آزمایی پیگیری می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به رصد اجرای قوانین مهم و اساسی گفت: یکی از مسائلی که باید بازرسان مورد تأکید داشته باشند مسأله ترک فعل‌هاست باید بررسی شود مدیرانی که در طول مدت خدمت فعالیت لازم را نداشته‌اند باید به سراغشان رفت.

وی افزود: استان هرمزگان یکی از مهم ترین استان‌های کشور است و ظرفیت‌هایی دارد که اگر از آنها به خوبی استفاده شود این استان به تنهایی می‌تواند کشور را اداره کند، ظرفیت‌های نظیر دریا، سواحل و صنعت توریسم، بنادر و.. از جمله مهم‌ترین ظرفیت‌ها هستند که باید برنامه ریزی لازم برای استفاده از این ظرفیت انجام شود.

خداییان ظرفیت‌های استان هرمزگان در واردات و صادرات را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: پس از بازدیدها و دستورات ریاست قوه قضائیه، اقدامات خوبی در بحث ساماندهی انبارهای گمرکات و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی صورت گرفت.

وی بر لزوم ساماندهی سامانه‌هایی از جمله سامانه جامع تجارت، گمرکات و انبارها تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=3889

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.