• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

مطالبه‌گری بسیج دانشجویی برای اصلاح امور در کشور است/ ضرورت پاکسازی ادارات از مدیران نالایق

  • کد خبر : 3867
  • 17 دی 1401 - 11:38
مطالبه‌گری بسیج دانشجویی برای اصلاح امور در کشور است/ ضرورت پاکسازی ادارات از مدیران نالایق
عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی بابل بر لزوم پاکسازی مدیران نالایق و گماردن افراد شایسته در مناسب مهم تاکید کرد و گفت: بسیج دانشجویی وظیفه خود می‌داند خطاها و اشتباهات مسؤولان را دلسوزانه به آنها گوشزد کند و با جدیت به دنبال اصلاح مسائل باشد.

احسان مسافری با اشاره به رسالت بسیج دانشجویی در رصد جریان‌ها و بلند کردن پرچم مطالبه‌گرایی از مسؤولان، اظهار کرد: بسیج دانشجویی طبق وظیفه ذاتی خود، حمایت قاطع خود را از ولی فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسؤولان انقلابی اعلام می‌کند و  وظیفه خود می‌داند خطاها و  اشتباهات مسؤولان را دلسوزانه به آنها گوشزد کند و با جدیت به دنبال اصلاح مسائل باشد.

وی افزود: رهبری انقلاب بیان کردند که به حاج قاسم سلیمانی به چشم یک فرد نگاه نکنید، به چشم یک مکتب نگاه کنید، حاج قاسم در یک سخنرانی بیان کردند که در دفاع مقدس برای انتخاب مدیران به لیاقت‌ها توجه داشتند، به تطبیق فرد با مسؤولیت نگاه می‌کردند، به امتحان داده‌ها توجه می‌شد که چگونه گودال فساد ایجاد می‌شود؟ حاج قاسم در این موضوع گفتند این فساد آور است، این مال منه، این دوست منه، این از من تعریف کرده، این با من بوده، این مال حزب منه، این فساد آور است.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با انتقاد از دخالت‌های ادامه‌دار نمایندگان مجلس در انتصابات اجرایی علی رغم نهی صریح مقام معظم رهبری، گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که علیرغم تأکید چندباره رهبری و مکتب حاج قاسم بر شایسته‌گزینی و عدم نگاه حزبی در انتخاب مدیران، دخالت‌هایی در انتصابات می‌شود؛ بسیج دانشجویی با توجه به اصل ۵۷ قانون اساسی و استقلال قوا، وظیفه خود می‌داند به عنوان پرچمدار مطالبه‌گری از مسؤولان با چشمانی باز مسائل را رصد کند و مطالبه ما این است که در صورت صحت این اخبار،  شورای نگهبان، دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان و همچنین دفتر نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس شورای اسلامی با جلوگیری از رفتار خلاف قانون، اجرای بند الف ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را در انتخابات سال آینده در دستور کار قرار دهند.

مسافری تاکید کرد: شهید سلیمانی گفتند جامعه‌ای صالح می‌شود که افراد صالح بر آن حاکم شوند، افراد منزه، جامعه را منظم می‌کنند؛ رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان بیان کردند طبیعت دانشجو مطالبه‌گری است لذا مطالبه ما این است که به افراد انقلابی ولی ناکارآمد و نالایق مسؤولیت ندهید.

وی اصلاح ساختار و وضع قوانین درست را لازمه اصلاح امور دانست و تصریح کرد: مطالبه دیگر ما لزوم تصویب طرح مالیات بر عایده سرمایه است که چند سالی است در مجلس خاک می‌خورد و طبق گفته یک نماینده مجلس برخی نمایندگان مخالف این طرح هستند؛ از تاثیرات این طرح که می‌شود به آن اشاره کرد کاهش شکاف طبقاتی، گردش عادلانه ثروت، باز پس گیری ثروت‌های ملی از دهک های برخوردار و همیشه ناراضی و در یک کلمه برقراری عدالت است؛ مطالبه ما این است که نمایندگان رای خود را در این طرح بصورت شفاف اعلام کنند.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بابل خاطرنشان کرد: میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد، در خود فرصت‌ها نیست؛ در شرایط بحران چند ماه گذشته بهترین فرصت برای شناخت و سنجش مسؤولان و خواص بود، برخی مسؤولان و خواص مدعی انقلابی‌گری با سکوت خودشان مردود شدند؛ آنهم زمانی که دشمن با تمام قوا برای تفرقه به میدان آمده بود.

مسافری بر لزوم پاکسازی مدیران ناکارآمد و گماردن افراد شایسته در مناسب مهم تاکید کرد و گفت:  از دو حالت خارج نیست یا بصیرت و فهم درست از مسائل را نداشتند و یا علارغم شناخت از مسائل، عافیت پیشه کرده و دنیاطلبی و حفظ منافع را بر هزینه دادن و هزینه شدن برای اسلام و انقلاب مقدم قرار دادند؛ بار این روزها هم بر دوش نیروهای کف میدان است؛ چه آن هایی که در سنگر خیابان با اغتشاشگران جنگیدند و جانباز و شهید شدند و چه آنهایی که مشغول جنگ در کارزار رسانه بودند.

وی اظهار کرد: علامه مصباح یزدی از «هزینه دادن» باکی نداشت و با بصیرت، شجاعت و صراحت در برابر تخریب‌ها استوار بود و به ما آموخت افراد و جریان‌های سیاسی را نه با برچسب هایشان بلکه با مواضع و عملکردشان بشناسیم زیرا یک الگوی واقعی برای سیاست ورزی مومنانه بود.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=3867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.