• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
2

در حوزه حکمرانی عرصه سرمایه گذاری تحول ایجاد شود

  • کد خبر : 3864
  • 16 دی 1401 - 0:40
در حوزه حکمرانی عرصه سرمایه گذاری تحول ایجاد شود
مهدی سعادتی نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی در همایش سرمایه گذاری شهرستان های بابل، بابلسر و فریدونکنار با بیان اینکه رشد کشور بدون سرمایه گذاری محقق نمی شود، گفت: اسلام با خوی استکباری سرمایه داری مخالف است اما از سرمایه گذاری برای ایجاد رشد متوازن اقتصادی و برقراری عدالت استقبال می کند و مشوق سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، مهدی سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی فرصت های سرمایه گذاری در سطح کشور به ویژه در استان های شمالی را بی نظیر دانست و اظهار کرد: قابلیت های بالقوه و متنوع اقتصادی مازندران به ویژه سه شهرستان بابل، بابلسر وفریدونکنار بسیار جذاب برای سرمایه گزاران است و در صورت شکوفا شدن می تواند تامین کننده نیازهای همه جمعیت کشور باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: در دوران مسوولیت استانداری گیلان در سفری که به همراه فعالان اقتصادی آن استان به جمهوری داغستان روسیه داشتیم، متوجه شدم که حتی می توان با این ظرفیت ها بسیاری از نیازهای کشورهای اطراف را تامین کرد و به نظرم مانع اصلی در این امر بوروکراسی و موانع زیاد اجرایی در این عرصه است.

وی ادامه داد: اختیارات استانداران بسیار محدود است و باید از خودمان برای تمرکز زدایی و‌ واگذاری اختیارات به استانداران شروع کنیم و در این زمینه اراده و عزم جدی لازم است.

سعادتی به مشکلات زیاد اقتصادی در جامعه اشاره کرد و گفت: اداره مملکت شوخی بردار نیست و در جهش اقتصادی باید مشوق سرمایه گذار بود و هر نهاد و مرکزی که مانع در این عرصه است، باید جمع شود.

وی با انتقاد از نظام بانکی در دادن تسهیلات و تامین سرمایه در گردش در حوزه تولید، تاکید کرد : متاسفانه بانک ها با بستن سامانه ارائه تسهیلات، بسیاری از فعالان حوزه تولید را با مشکل مواجه کرده اند.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=3864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.