• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

رستم قاسمی درگذشت

  • کد خبر : 3799
  • 18 آذر 1401 - 9:17
رستم قاسمی درگذشت
رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی و از یادگاران دوران دفاع مقدس صبح امروز ۱۷ آذرماه در ۵۸ سالگی دار فانی را وداع گفت.

قاسمی در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۴۳ در روستای سرگاه از توابع شهرستان مهر استان فارس به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۰ همزمان با جنگ تحمیلی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.

او پس از پایان جنگ مسئولیت‌های مهمی چون معاونت اقتصادی نیروی قدس و فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را برعهده داشت و سپس در دولت دهم به عنوان آخرین وزیر نفت آقای احمدی‌نژاد از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت.

آقای قاسمی در دولت سیزدهم نیز با توجه به تحصیلاتش در رشته مهندسی عمران از سوی حجت‌الاسلام رئیسی -رئیس‌جمهور- به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب شد اما پس از گذشت حدود یکسال از تصدی این سمت، به علت بیماری درخواست استعفا کرد.

علی جعفری مشاور وزیر سابق راه و شهرسازی در این باره می‌گوید: سال گذشته و چند ماه بعد از انتخاب مهندس قاسمی به وزارت راه و شهرسازی، نشانه‌های بیماری در وی ظاهر شد اما ایشان ضمن آغاز درمان، با تمام توان وظایف خود را دنبال می‌کرد اما متاسفانه از حدود دو ماه قبل بیماری ایشان تشدید شد که همان زمان از رئیس جمهور درخواست کرد با کناره‌گیری او موافقت کند و پس از موافقت رئیس‌جمهور با استعفا، بلافاصله وارد فرآیند جدی درمان شد. ولی متاسفانه به علت پیشرفت بیماری، اقدامات پزشکان موثر واقع نشد.

دقایقی پس از انتشار خبر درگذشت آقای قاسمی، مطلبی در صفحه منتسب به ایشان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن وزیر سابق راه و شهرسازی از مردم ایران بابت کاستی‌های دوران مسئولیتش طلب حلالیت کرده است.

رستم قاسمی درگذشت
لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=3799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.