• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5

طرح «اصلاح قانون کنکور» به آزمون دی ماه نمی‌رسد

  • کد خبر : 3756
  • 06 آذر 1401 - 19:52
طرح «اصلاح قانون کنکور» به آزمون دی ماه نمی‌رسد
نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش‌های بسیاری برای تصویب قانون اصلاح کنکور در مجلس انجام شد اما با توجه به فرآیند قانونگذاری تصویب این طرح به آزمون دی‌ماه نمی‌رسد و آزمون در زمان مقرر برگزار می شود.

مجلس درصدد اصلاح قانون کنکور به نفع دانش آموزان و سنجشی عادلانه است و بر همین مبنا به یک فوریت این طرح رأی داد.

وی گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته در نشست علنی و دفاع برخی نمایندگان از این طرح در صحن علنی، به صورت دو فوریتی این طرح رأی نیاورد، ولی به نظر می‌رسد با این روند این طرح به آزمون دی ماه نرسد و آزمون در زمان مقرر برگزار شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس با بیان اینکه مصوبه مجلس در خصوص کنکور باید توسط مجلس اصلاح یا تغییر داده شود، افزود: درصدد هستیم طرحی در کمیسیون آموزش مجلس تدوین شود که نقطه نظرات داوطلبان در آن دیده و این طرح بیشتر با عدالت همخوانی داشته باشد.

وحیدی یادآور شد: انتقاداتی به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه اصلاح قانون کنکور وارد است که ما به عنوان نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس این انتقادات را شنیده و  اصرار داشتیم بطور قطعی در طرح تدوینی اعمال کنیم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: سنجش و پذیرش دانشجویان باید بر مبنای شاخص‌های علمی تعریف شده مشخص باشد که امیدواریم با کارهای کارشناسی صورت گرفته این مهم در قالب مصوبه مجلس برای اصلاح قانون کنکور اعمال شود.

نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدوار بودیم شورای عالی انقلاب فرهنگی همزمان با اصلاح آن با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همراهی می کرد که انتقادات و توان اجرایی  آموزش وپرورش و سازمان سنجش در آن، بر مبنای زمان بندی در آن لحاظ می‌شد.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=3756

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.