• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بابل:

اهداف کلی بنیاد شهید حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

  • کد خبر : 3541
  • 10 شهریور 1401 - 22:47
اهداف کلی بنیاد شهید حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران بابل، گفت:  پوشش قرار دادن خانواده ۱۷۵۴ شهید و ۶ هزار جانبار و ایثارگر از وظایف این نهاد است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، علی اصفهانی‌رمی در تشریح عملکرد یک‌ساله بنیاد شهید به‌مناسبت هفته دولت، گفت: اهداف اصلی و اهداف کلی بنیاد شهید به فرموده امام راحل، بحث حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که بر همه مسائل ارجحیت دارد.
وی افزود: بحث فرهنگ ایثار و شهادت فقط بر عهده یک نهاد و اداره خاصی نیست بلکه این یک آرمان بزرگی است که همه مدیران و آحاد ملت باید به این موضوع اهتمام بورزد زیرا برافراشته شدن پرچم ایثار و شهادت، به معنی امنیت، استقلال، عزت و شرافت است.
رییس بنباد شهید بابل با بیان این که ابتدا بصیرت داشتن و ولایت‌شناسی را برای نسل‌های امروز که پرسش‌گر هستند، باید تبیین کنیم، اظهار کرد: اگر نتوانیم این موضوع را برای نسل جدید بصورت عقلانی تبیین کنیم، نتیجه مثبتی همراه نخواهد داشت و معتقدم مسائل فرهنگی باید هدفمند باشد و خروجی تاثیرگذاری داشته باشد‌ زیراآن چیزی که ماندگار شده و ماندگار خواهد ماند، چیزی بوده که به قلم نگاشته شده است و ارزش رسانه‌ها در تاریخ‌سازی دارای اهمیت است
وی با تکریم وتمجید از شهدای مدافع حرم آنها را مدافعان ناموس کل بشریت بیان کرد و افزود:  تاکید بنده این است که برنامه‌های گرامیداشت شهدا تکراری نباشد بلکه خروجی برنامه‌ها باید جهاد تبیین باشد و لایه‌های مختلف موضوع جهاد تبیین بررسی و کارشناسی شود که متاسفانه در فرهنگ ایثار و شهادت آن چیزی که باید انجام می‌شد، نشد.

اصفهانی تعداد شهدای بابل را  ۱۷۵۴ شهید عنوان و خاطرنشان کرد: در بابل نزدیک به ۶۰۰۰ نفر جانباز و ایثارگر داریم که امور  درمانی بالغ بر ۷۰۰۰ نفر تحت پوشش داریم که متاسفانه در استان مازندران ۷۴ میلیارد تومان بدهی به بیمه داریم که سهم شهرستان بابل به نسبت دیگر شهرها بیشتر است و متاسفانه خیلی از مراکز درمانی، فسخ قرارداد کردند.

وی افزود: مرکز مشاوره با حضور ۱۰ نفر از  متخصصان داریم که خانواده‌های شاهد و جانباز درصورت نیاز از آن بهره مند‌می شوند.

رییس بنیاد شهید از ارائه تسهیلات اشتغال به ۸۶۰ نفرخبر داد و عنوان کرد:در حال حاضر ۱۲۰۰ نفر متقاضی کار از فرزندان جامعه ایثارگران داریم که مقاطع تحصیلی آن‌ها از دیپلم تا دکترا است که نزدیک به ۱۰۰ نفر از این تعداد فرزندان شاهد هستند و در وام خوداشتغالی به ۳۵۰ نفر تسهیلات داده شد؛ همچنین ‌۵۱۳ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر تبدیل وضعیت به رسمی شدند.

وی ادامه داد: قانون کمک معیشت به معسرین ایثارگر داریم که تحت پوشش معیشتی قرار می‌دهیم که در یکسال گذشته بالغ بر ۴۰۰ نفر پرونده‌سازی شده که توانستیم ۱۳۰ نفر تحت پوشش قرار دهیم.

وی از ساماندهی ۶۰درصد گلزارهای شهدای بابل خبر داد و گفت: در بابل ۲۶۹ گلزار شهدا در شهرستان داریم که با مشارکت خیران سعی داریم به تدربج بقیه گلزارها ساماندهی شوند.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=3541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.