• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

گوشه‌ای از زندگینامه پرستوهای مهاجر مدافع حرم/ شهیدان کابلی، کریمیان و تاش‌موسی‌ سفیران محرم امسال

  • کد خبر : 3262
  • 09 مرداد 1401 - 14:37
گوشه‌ای از زندگینامه پرستوهای مهاجر مدافع حرم/ شهیدان کابلی، کریمیان و تاش‌موسی‌ سفیران محرم امسال
شهدای مدافع حرم، عبارتی که در سال‌های اخیر آن را بسیار شنیده‌ایم، پشت این کلمه انسان‌های بزرگی نهفته‌اند که اوج مردانگی و غیرت خود را به نمایش گذاشتند و بازگشت پیکر آنها نیز در ماه محرم نشان‌دهنده شهادت مظلومانه و پیوستن خون آنها به سیدالشهداست.

شهدای مدافع حرم، کلمه‌ای که در سال‌های اخیر آن را بسیار شنیده‌ایم، پشت این کلمه انسان‌های بزرگی نهفته‌اند که اوج مردانگی و غیرت خود به نمایش گذاشته‌اند و از دیار خود برای دفاع از حریم آل‌الله و امنیت ایران اسلامی به سوریه رفتند و در غربت، مظلومانه به شهادت رسیدند.

پیکرهای بسیاری از شهدای مدافع حرم در سال‌های اخیر به وطن بازگشت اما هنوز هم تعدادی از آنان رخ نمایان نکرده‌اند، اما این روزها در محرم الحرام و آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی پس از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر گروه تفحص ایثارگران سپاه در منطقه سوریه، پیکرهای مطهر شهیدان«حاج رحیم کابلی، محمد‌امین کریمیان و مصطفی تاشموسی » تفحص و  پس از تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه، شناسایی شده است.

*شهید محمدامین کریمیان

شهید محمدامین کریمیان سال ۱۳۷۳ در روستای حاجی کلا بهنمیر بابلسر چشم به جهان گشود، دارای یک برادر بزرگتر از خود و یک خواهر کوچکتر، این شهید بزرگوار در دوران  تحصیل متوسطه به قم رفت و شروع به یادگیری دروس حوزوی و طلبگی در قم پرداخت.

با شروع جنگ در سوریه این شهید بزرگوار به لبنان رفت و در قسمت تبلیغات مشغول شد و دو بار از طریق لبنان به سوریه اعزام شد، وی سپس به قم رجعت کرد و از قم به سوریه برای دفاع از حرم ائمه به فاطمیون پیوست وسرانجام در پی حمله گروه‌های تکفیری از ناحیه پا وسینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمدند.

*شهید رحیم کابلی

شهید رحیم کابلی متولد سال ۱۳۴۲ در شهرستان بهشهر، از جوانان انقلابی بود که در سالهای دفاع مقدس اوج جوانی‌اش را در جبهه نبرد حق علیه باطل گذراند. پس از پایان جنگ خدمتش را در نهاد انقلابی سپاه ادامه داد و در همین ارگان بازنشسته شد، شروع جنگ در سوریه همزمان شد با دوران بازنشستگی او اما این موضوع دلیلی نشد تا شهید کابلی لباس رزم را از تن در بیاورد و خود را به معرکه جنگ با تروریست‌ها رساند. وی به همراه تعدادی از همرزمان خود در اردیبهشت ۹۵ پس از یک درگیری سخت و نابرابر در خان طومان سوریه به شهادت رسید.

شهید مصطفی تاش‌موسی

شهید مصطفی تاش‌موسی در یک خانواده مذهبی در روستای لتر از توابع روستای گالش محله رامسر دیده به جهان گشود، او در یک خانواده پر جمعیت که با خود ۵ برادر و ۳ خواهر بودند به دنیا آمد که وی فرزند ارشد خانواده بود، شهید تاش‌موسی هنوز به سن تکلیف نرسیده بودند که به ندای خمینی کبیر (ره) لبیک گفته و به سوی جبهه های حق علیه باطل شتافت. در سابقه دفاع مقدس ایشان چندین دوره اعزام وجود دارد که مجموعا به صورت تقریبی ۴۵ تا ۵۰ ماه در جبهه حضور داشت.

وی در تاریخ ۱۳۶۵/۱۲/۱۵ در منطقه عملیاتی کردستان و در عملیات کربلای ۱۰ در بانه در اثر ترکش نارنجک از ناحیه دست چپ و پای چپ مجروح و به درجه جانبازی نائل شد. 

تا اینکه عاشورای دیگری از راه می‌رسد به نام مدافعان حرم بانو زینب (س) که با پافشاری، سماجت و پیگیری‌های فراوان و توسل به اهل بیت (ع) در تاریخ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ از قرارگاه قدس تهران به سوی جنوب استان حلب سوریه اعزام می‌شود و پس از ۱۴ روز اقامت در آنجا در سحرگاه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ در ساعت ۸:۳۰ صبح به درجه رفیع شهادت نائل می‌آید و به آرزو و هدف دیرینه خود می‌رسد.

و اما اکنون هر سه شهید مدافع حرم مازندرانی به میهن اسلامی بازگشته اند و بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه کربلا، طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده، پیکرهای مطهر آنان برای طواف و زیارت حرم مطهر حضرت علی بن الموسی الرضا(ع) به مشهد مقدس انتقال داده می‌شوند و پس از آن برای مراسم‌های تشییع و خاکسپاری در ایام دهه اول محرم عازم مازندران خواهند شد.

به گزارش فارس، اخبار مراسم وداع، تشییع و تدفین این شهدای عزیز متعاقبا از سوی سپاه کربلا به اطلاع مردم شهیدپرور استان مازندران خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=3262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.