• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

اعزام زائران اربعین از مرز‌های چهارگانه

  • کد خبر : 3214
  • 05 مرداد 1401 - 23:02
اعزام زائران اربعین از مرز‌های چهارگانه
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: چهار مرز شلمچه، چذابه، مهران و خسروی برای خروج زائران عتبات عالیات در ماه محرم آماده شده است.

سردار حسین اشتری در ساری گفت: علاوه بر چهار مرز مجاز برای تردد زائران ایرانی، با دولت عراق برای اضافه شدن ۲ مرز دیگر باشماق و تمرچین نیز مذاکراتی شده است تا به مرزهای مجاز برای تردد زائران عتبات عالیات اضافه شود.

او افزود: تمهیدات لازم برای امنیت و کنترل ترافیک خودرو‌های شخصی و عمومی برای اعزام زائران اربعین در مرزها انجام و برای صدور گذرنامه نیز هماهنگی‌های لازم با وزارت کشور و پلیس شده است.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: دانش آموزان، دانشجویان و طلاب مشغول به تحصیل که قصد زیارت عتبات عالیات را دارند می‌توانند با ارایه گواهی اشتغال به تحصیل و هماهنگی با سازمان وظیفه عمومی و پلیس برای یک بار گذرنامه خروج از کشور  دریافت کنند.

سردار حسین اشتری گفت: افزایش هزینه برای اخذ گذرنامه شایعه است و هزینه صدور گذرنامه هیچگونه افزایشی نداشته است.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: تلاش می‌کنیم تا مقررات لزوم داشتن اعتبار شش ماه گذرنامه برای خروج زائران را به یک ماه کاهش بدهیم تا شهروندانی که گذرنامه آن‌ها یک ماه اعتبار دارد نیز بتوانند از فرصت سفر به عتبات عالیات استفاده کنند.

او افزود: خدمات هوشمند پلیس برای تسهیل در دریافت گذرنامه نیز در دست اجرا است تا متقاضیان از طریق سامانه پلیس من درخواست خود را ثبت و گذرنامه را در درب منزل تحویل بگیرند.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=3214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.