• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

در انتصابات مسئولان اجرایی دخالت نکنید

  • کد خبر : 3189
  • 02 مرداد 1401 - 10:17
در انتصابات مسئولان اجرایی دخالت نکنید
مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در بابل گفت: کسانی که خود را آماده برای‌ حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی‌ می‌کنند، تحت رصد نظارت شورای نگهبان قرار می‌گیرند

جمشید آقاجانزاده مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان بابل اظهار داشت: از صفر تا صد امور‌ نظارت بر سه انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و انتخابات‌ مجلس شورای اسلامی بر عهده شورای نگهبان و دفاتر نظارتی این نهاد است. کسانی که خود را آماده برای‌ حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی‌ می‌کنند، تحت رصد نظارت شورای نگهبان قرار می‌گیرند.
وی خاطرنشان کرد: از باب دیدبان شورای نگهبان در این شهرستان به برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تذکر می‌دهم که از وظایف قانونی خود پا را فراتر‌ نگذارند و در امور اجرایی به ویژه عزل و نصب‌ها دخالت نکنند.
مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در بابل گفت: متأسفانه براساس رصدهای صورت گرفته شاهد دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب ها بوده‌ایم، در سالهای اخیر نمایندگان مجلس در این شهرستان و استان و بعضاً در برخی استانها پا را از حریم خود فراتر گذاشتند و در امور اجرایی دخالت می‌کنند و وضع به گونه‌ای است که فرمانداران باید برای انتصاب یک بخشدار تحت فشارها و دخالت نمایندگان باشند و وضعیت امور اجرایی اینگونه بلاتکلیف بماند.
آقاجانزاده اشاره کرد: بر‌حسب تفکیک قوا، قوه مجریه امور اجرایی کشور را عهده‌دار است و وظایف نمایندگان هم مشخص است و بعد از وظایف تقنینی امور نظارتی هم دارند اما سوال من این است دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب های امور اجرایی چه محلی از اعراب دارد؟
وی با بیان اینکه دخالتها موجب تضعیف نظام اسلامی و اخلال در امور کشور است افزود: دخالت در کار دیگران، خارج از چارچوب قانون، عقل و عرف است و ما در انقلاب اسلامی با منیت‌ها ‌مبارزه کردیم تا اینگونه رفتار توأم با منیت‌ها کنار برود و هر‌ چیزی سر جای خودش باشد.
وی بیان داشت: هم شرع و هم قانون دخالت در امور دیگران را جایز نمی‌داند اما شاهد ادامه دخالت ها علی رغم تذکر مقام معظم رهبری به نمایندگان‌ مجلس شورای اسلامی هستیم.
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری‌ به نمایندگان توصیه می‌کنند که در کار اجرایی و انتصابات دخالت نکنید اما برخی‌ها این نهی صریح مقام معظم رهبری را با ادبیات مولوی و ارشادی تقسیم بندی و تفسیر می‌کنند اما‌ مسئله تذکر‌ مقام‌ معظم رهبری صریح و اطاعت آن بر‌ مسئولان واجب است.
آقاجانزاده اشاره کرد: چرا در نظام اسلامی شاهد باشیم که قوه‌ای با ابزارهای خود، قوای دیگر را تضعیف کند؟ چرا با رئیس یک دانشگاه با خفت و خواری‌ برخورد می‌کنید به گونه‌ای که جایگاه این مسئولیت‌ها و شأن آن ضایع می‌شود و این موضوع را در انتصاب بخشدار، مدیر آموزش و پرورش ، رؤسای دانشگاه‌ها و … شاهد هستیم.
ما در برابر این مردم شریفی که شهید دادند باید پاسخگو باشیم و از این امانت انقلاب اسلامی که یادگار امام راحل و شهدا است، نگهداری کنیم و نگذاریم انحرافی وارد شود.
وی در پایان افزود: امام راحل و مقام معظم رهبری بارها جایگاه شورای نگهبان را برای حفاظت از شاکله نظام مورد تاکید قرار دادند. شورای نگهبان یک صافی است تا مانع ورود ناخالصی ها به ارکان نظام اسلامی شود.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=3189

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.