• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
حجت‌الاسلام روحانی امام جمعه بابل:

وظیفه بزرگ نمازجمعه تبیین هست

  • کد خبر : 3192
  • 02 مرداد 1401 - 12:36
وظیفه بزرگ نمازجمعه تبیین هست
حجت‌الاسلام روحانی در جمع خبرنگاران گفت: نمازجمعه موجب قوام نظام جمهوری اسلامی در جهت تحکیم حکومت اسلامی و ارتقای فرهنگ اسلامی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، حجت‌الاسلام روحانی ، امام جمعه بابل در نشست خبری که به‌ مناسبت ۵ مرداد (سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور) در مدرسه خاتم الانبیا «صدر بابل» برگزار شده بود؛با اشاره به اقامه اولین نماز جمعه در خطه شمال کشور در ۱۸ آبان ۱۳۵۸ در شهرستان بابل به امامت مرحوم آیت الله روحانی ، نماینده فقید امام و مقام معظم رهبری در استان مازندران گفت: وظیفه نهاد امامت جمعه خود نگری و خدمتگزاری در عرصه های مختلف فرهنگی است.
وی افزود: امام جمعه باید بتواند روحیه انقلابی را در کشور حفظ کند.
وی ادامه داد: ائمه جمعه در فراز و‌ نشیب حوادث و مسائل کشور همواره بدنبال روشنگری بوده و هستند؛ زیرا ائمه جمعه خط مشی ولی‌فقیه را دنبال می‌کنند.
وی با اشاره به استقلال ائمه جمعه در ارائه مطالب خطبه ها، گفت: ائمه جمعه باید به صراحت و به دور از مبهم‌گویی مسائل را بیان کنند تا مشکلات جامعه را بتوانند حل کنند.
امام جمعه بابل با ذکر این مطلب که اولین اثر نماز جمعه زنده کردن یاد خدا در قلوب مومنان است افزود: بیان مشکلات شهروندان توسط نهاد امامت جمعه و مطالبه‌گری حقوق شهروندان از مهمترین وظایف نهاد نماز جمعه است.
وی نماز جمعه را مولود انقلاب دانست و گفت: برای صیانت از انقلاب باید سرمایه گذاری کرد و چه سرمایه ای گرانبها تر از اقامه نماز جمعه
این مقام مسئول نهاد نماز جمعه را دو بخش عنوان کرد: یک بخش آن ستاد نمازجمعه است که شامل بخش سخت‌افزاری تسهیلات نمازگزاران و انتقال خطبه‌ها را شامل می شود و وظیفه آماده سازی و زمینه‌سازی برگزاری نماز جمعه و انتقال خطبه ها را به عهده دارد و بخش دیگر آن دفتر امام جمعه است که رسیدگی به امور حسبیه و ارائه گزارش امور به دفتر مقام معظم رهبری و ارتباط با مسئولین شهرستانی و تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی و سایر شوراهایی که مسئولیت آن با ائمه جمعه است را بر عهده دارد.
امام جمعه بابل در ادامه از اورژانس، آتش‌نشانی و اتوبوس‌رانی طی سال‌های برگزاری نماز جمعه در شهرستان بابل قدردانی کرد و عنوان داشت: از زحمات بی شائبه اصحاب رسانه نیز بسیار سپاسگزارم و بر خودم تکلیف می‌دانم که ارتباط موثر با خبرنگاران داشته باشم.
امام جمعه بابل با بیان اینکه وظیفه بزرگ نمازجمعه تبیین هست افزود: وظیفه امام جمعه بازگو کردن و پیگیری کردن مشکلات و مطالبات مردمی است.
وی ادامه داد: نهاد امامت جمعه دو بخش دارد یک بخش آن ستاد برگزاری نمازجمعه هست، انجام کارهای اجرایی جهت برپایی نمازجمعه و انتقال خطبه‌ها، الحمدالله این نمازجمعه چهل و سومین سالگرد خودش را در بابل پشت سر گذاشت.
امام جمعه بابل با اشاره به اینکه ستاد نمازجمعه اعتبار مالی ندارد خاطرنشان کرد: نهاد نمازجمعه متکی است به عنایات مردم، با همین پول خیرین مصلا ساخته شد و امکانتش هم فراهم شد.
وی در پایان اشاره کرد: بخش دوم دفتر امام جمعه هست، دفتر امام جمعه تا الان تعطیلی نداشت یکی از وظایف دفتر دریافت وجوه شرعیه که از سوی دفتر مقام معظم رهبری ابلاغ شد، بررسی مشکلات مردم، جوابگویی به نامه های مردم، ارتباط با مسئولین و …. هست.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=3192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.