• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5
دکتر کلانتری شهردار بابل:

هرگز استعفا نمی‌کنم/ اگر نتوانم کار کنم، حتما از طریق مجاری قانونی مقابله می‌کنم

  • کد خبر : 3122
  • 23 تیر 1401 - 15:21
هرگز استعفا نمی‌کنم/ اگر نتوانم کار کنم، حتما از طریق مجاری قانونی مقابله می‌کنم
شهردار بابل در نخستین کنفرانس خبری خود در جمع خبرنگاران گفت من در وسط باتلاقی دارم دست و پا می زنم و همه دارند مرا با چوب می زنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، دکتر شاهین کلانتری بنگر شهردار بابل با بیان اینکه ۲۱ سال در خارج از شهر بابل مسئولیت‌های گوناگونی داشتم افزود: برای من افتخار است که شهروندان مرا پذیرفتند، بنده تا به امروز در مسئولیت هایم با فساد مبارزه و فاسدان را به مراجع قانونی معرفی کردم.
شهردار بابل بیان کرد: سوالات شما در مدیریت های گوناگون بدلیل آنکه پاسخی نگرفتید و آدم ها سه ماه سه ماه و یا یکسال می روند برای همین سوالات شما در مدیریت جدید تکراری می شود.
من به سوالات شما براساس قانون و نیازهای شهر پاسخ خواهم داد.
وی اظهار داشت: پاسخگو بودن یک وظیفه است و فسادستیزی محور اصلی برنامه ماست، همیشه با فساد مبارزه کردم و عاملین فساد را با کمک مراجع قانونی به سزای اعمالشان رساندم.
شهردار بابل خاطرنشان کرد: چه کسانی با ناکارآمدی خودشان باعث توقف عملیات کاری این شهر شد؟ دیدیم در پروژه‌های شهری چهارتا پروژه یک ناظر داشت و تصمیم گرفتیم هر پروژه یک ناظر مقیم داشته باشد.
شهردار بابل ادامه داد: در ۷۴ روزی که اینجا مستقر شدم در بحث ساختار و نیروی انسانی تلاش کردیم و تا به امروز حدود ۶۰۰ تن آسفالت ریزی داشتیم. پروژه‌ای که حدود چهارصد میلیارد برای شهرداری هزینه دارد بعد از دو سال می‌گویند نقشه‌هایش ایراد دارد.
دکتر کلانتری بیان داشت: حدود ده میلیارد تومان هزینه برای یک پروژه تا الان شده که حدود ۵ میلیارد آن مربوط به تعدیل پروژه است که هزینه تراشی برای شهرداری شده است و پروژه عملا هیچ پیشرفتی نداشت.
وی گفت: برای پروژه‌ای که حدود ٢٧ میلیارد تومان هزینه برای شهرداری شد ورود کردم و با متخلفین احتمالی آن برخورد خواهم کرد.
شهردار بابل با اشاره به اینکه این روندی که در شهرداری بابل است را قبول ندارم اظهار داشت: مدیران بالادستی می‌گویند پیمانکاران همه فاسد هستند. شما تا حالا کجا بودید چرا نظارت نکردید؟ مگر دنبال رای انتخابات هستید؟ اگر بخواهند نقشه عزل مرا بکشند در مدت ٢٠ روز می‌توانند، اگر نخواهند اجازه دهند من کار کنم حتما از طریق مجاری قانونی پیگیری خواهم کرد.
وی اشاره کرد: پارک سراج در این سال‌ها بودجه و پیمانکار داشت، اما کاری انجام نشد این ضعف در اعمال مدیریت است من روزی ۱۶ تا۲۰ ساعت برای کار وقت می گذارم اما چرا کار به سرانجام نمی رسد دلیلش افرادی اند که با اعمال خود باعث توقف پیشرفت کار می شوند.
وی ادامه داد: کارها را براساس اولویت بندی انجام می دهم و یکی از اولویت ها، معضلات معابر بوده همچنین کارخانه آسفالت را با بخش های جانبی آن فعال ساختیم، در فعالیتم ابتدا بحث ساختار و بعد شناسایی و سپس ارائه طرح مد نظر بود.
شهردار بابل افزود: در بحث احداث پارکینگ طبقاتی، از نقشه ها ایرادهایی از طرف مشاور گرفته شد و اعلام شد که این پروژه با وضعیت موجود قابلیت اجرا در این زمین را ندارد و من بدنبال سرمایه گذار هستم، از سابق ضعف ها و چالش های زیادی در پروژها داریم.
دکتر کلانتری ابراز داشت: من در وسط باتلاقی دارم دست و پا می زنم و همه دارند مرا با چوب می زنند، من آمدم تا شهرم را بسازم، من با برنامه به بابل آمدم، امروز، روز شفافیت است، من هر پروژه ای که ورود پیدا کردم قریب ۱۸ ماه توقف دارد.
وی با بیان اینکه چالش هایمان در این شهر زیاد است خاطرنشان کرد: اگر در مدت ۳ سال و دو ماه مرا بیرون نیندازند، عقب ماندگی را جبران می کنم، برای توسعه شهر، نیازمند حل مشکل ترافیک و ایجاد فضای شهروندی و پارک ها و سوله مدیریت بحران هستیم.
وی افزود:بودجه امسال شهرداری ۹۲۰ میلیارد تومان است، ماندگار بودن من براساس قانون است و هرگز استعفا نمی کنم. اینجا شهر من است و محل زندگی خانواده‌ام است، من در مقابل آنانی که نمی گذارند شهرم آباد شود می ایستم.
دستگاه های نظارتی خیلی دوست دارند، شهر کارش درست انجام شود.
وی در پایان گفت: شهرداری به تنهایی نمی تواند در جمع آوری و حفظ و نگهداری سگ های ولگرد اقدام نماید، به حامیان سگ‌های ولگرد فراخوان میدهیم و زمینی در منطقه انجیلسی در اختیارشان قرار می‌دهیم تا سگ‌های ولگرد را در آنجا مدیریت کنند.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=3122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.