• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

ذبح ۳۰ هزار راس دام برای توزیع میان نیازمندان در سراسر کشور

  • کد خبر : 3072
  • 19 تیر 1401 - 17:20
ذبح ۳۰ هزار راس دام برای توزیع میان نیازمندان در سراسر کشور
رئیس کمیته امداد کشور از ذبح 30 هزار رأس دام برای توزیع میان نیازمندان خبرداد و گفت: 9 هزار مرکز نیکوکاری در طرح نذر قربانی مشارکت کرده‌اند.

مرتضی بختیاری پیش از ظهر امروز در آئین جشن بزرگ عید سعید قربان و مراسم باشکوه نذر قربانی برای سلامتی و فرج امام زمان(عج) که در شبستان امام علی(ع) مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه عید سعید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلام است، اظهار کرد: حرکت امروز ما یک برکت و خیر مستمر است.

وی با بیان اینکه پویش نذر قربانی برای سلامتی و فرج امام زمان(عج) یک حرکت ارزشمند است، عنوان کرد: اینکه این حرکت در مسجد مقدس جمکران شکل گرفته است بر ارزشمندی آن افزوده است.

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه این پویش به‌عنوان یک پیوست فرهنگی در ایام مختلف قابل انجام است، مطرح کرد: هدیه‌ای که امسال به نیازمندان تقدیم می‌شود دارای دو پیام مهم است؛ پیام نخست قربانی بودن آن و پیام دوم اهدای آن به نام امام زمان(عج) است.

بختیاری با بیان اینکه خیرین در بحث قربانی و اهدای آن به نیازمندان اعلام آمادگی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بحث کمک به نیازمندان در احادیث و روایات بسیاری مورد تاکید واقع شده است.

وی از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر راه‌اندازی پویش کمک مومنانه یاد کرد و گفت: امام راحل نیز بر موضوع کمک به نیازمندان تاکید بسیاری داشتند و به همین دلیل تنها پس از گذشت چند روز از پیروزی انقلاب اسلامی دستور تشکیل کمیته امداد را دادند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در مراسم نذر قربانی در استان قم حدود هزار راس گوسفند قربانی می‌شود، اظهار داشت: سال گذشته در کل کشور ۲۴ هزار دام سبک و سنگین قربانی و میان نیازمندان توزیع شد که برای این آمار به ۳۰ هزار قربانی رسیده است.

وی از همراهی بیش از ۹ هزار مرکز نیکوکاری در طرح نذر قربانی خبر داد و تاکید کرد: گوشت قربانی با رعایت موازین بهداشتی میان خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=3072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.