• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5

دیگر هیچ پروژه‌ عمرانی بدون پیوست مطالعات علمی افتتاح نخواهد شد

  • کد خبر : 3050
  • 17 تیر 1401 - 10:11
دیگر هیچ پروژه‌ عمرانی بدون پیوست مطالعات علمی افتتاح نخواهد شد
پژوهشکده مطالعات راهبردی، سیاست گذاری و زیربنایی استان مازندران در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور استاندار مازندران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران افزود: یکی از سیاست‌های دولت در خصوص علمی کردن دستگاه‌های اجرایی، تعامل با دانشگاه است که در استان در حال دنبال این سیاست هستیم.
وی با اینکه دو پروژه استان را به دانشگاه محول کردیم که کارشان را شروع کردند بیان داشت: یکی بحث رانش در بخشی از شهرستان نور و مساله پسماند در محدوده سد هراز دو‌ مساله‌ای بود که به دانشگاه محول شد، دانشگاهی که در ۶ دوره متوالی در رتبه‌های نخست کشور بوده، از افتخارات کشور است.


وی ادامه داد: یکی از پیام‌های واضح افتتاح این پژوهشکده این است که دوران انجام پروژه‌های عمرانی بدون پیوست مطالعات علمی و پژوهشی در مازندران به اتمام رسیده است و دیگر شاهد افتتاح پروژه‌هایی نخواهیم بود که بعد از چند سال متوجه اشتباه خود شویم؛ مثل برخی پروژه‌های پسماندی که متوجه شدیم هیچ پیوست مطالعاتی نداشته است.


دکتر حسینی‌پور خاطرنشان کرد: این پژوهشکده در آینده برندی خواهد شد و در عرصه‌های ملی و بین‌المللی می‌تواند اثرگذار باشد، در دنیا مرسوم است که در دانشگاه اینقدر بودجه بریزند تا آن را به برند تبدیل کنند؛ این دانشگاه با بودجه‌های اندک تبدیل به برند استان شده است
نماینده عالی دولت در استان مازندران ابراز داشت: تحول بزرگ یعنی نگاه دانش‌بنیان به همه موضوعات که غیر از دانشگاه نمی‌تواند به این مساله برسیم، دانشگاه‌ها باید متناسب با شعار امسال، حداکثر بهره‌وری و استفاده را ببرند، اگر دانشگاه‌های ما امسال با موضوع سال در حوزه دانش‌بنیان ورود کنند، راه را برای همیشه باز خواهند کرد.
مقام معظم رهبری یک معبری را باز کرده است که اکنون می‌توان گام‌های بلندی ایجاد کرد که به کمک مدیران اجرایی ما بیاید
استاندار مازندران گفت: انگیزه‌های بالایی از حوزه علمی در استان می‌بینم که باعث شده به آینده این استان امیدوار شوم. در برخی کشورها یک هکتار از زمین‌های کشاورزی ما را اجرا می‌کنند تا گردشگری کشاورزی ایجاد کنند، برخی کشورها رودخانه‌های مصنوعی ایجاد می‌کنند، با تجربه مشترکی که بین حوزه تولید علم و مدیریت و اجرا اتفاق خواهد افتاد این است که دیگر نیازمند آن نیستیم که پژوهشی را که اساتید و دانشجویان تلاش کردند و زمان گذاشتند، در بایگانی خاک بخورد، ما دنبال حل مساله هستیم نه به دنبال شناخت مساله، سرعت تحولات تاریخ معاصر آنقدر زیاد است که فرصت نداریم.


در حاشیه این مراسم دکتر بهرام عزیزالله گنجی سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: این دانشگاه علاوه بر تولید علم، دغدغه تبدیل علم به فناوری و محصولاتی را دارد که نیاز جامعه و صنعت را رفع کند و تمام تلاش ما بر این است که دانش دانشگاه را به سمت تولیدات سوق دهیم و حضور موثر دانشگاه را به جامعه نشان دهیم.
وی افزود: در راستای تحقق شعار سال، این دانشگاه چندین نشست با گروه خودروسازی سایپا برای ارائه توانمندی های علمی در جهت تحقق اهداف صنعت خودروسازی برگزار نمود و مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا از توانمندی های دانشی دانشگاه بازدید کرد و در نهایت پروژه بزرگ ملی هیبریدی کردن خودروهای شاهین گروه خودروسازی سایپا به این دانشگاه محول شد که انشاالله طی هفته آینده خودرو تحویل دانشگاه خواهد شد.
در پایان این جلسه دکتر علی کریمی نماینده شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدوارم به برکت این ایام، این جلسه و تصمیمات و محصول این پژوهشکده برای مردم استان و جامعه دانشگاهی منشأ خیر باشد.

دکتر کریمی فیروزجایی افزود: حلقه مفقوده حوزه علم و فناوری عدم ارتباط با جامعه، صنعت و دستگاه های اجرایی است و انشالله این اقدام شایسته پاسخگوی این نیاز باشد. دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ظرفیت بی بدیلی دارد و می تواند موتور محرکه استان باشد. با مدیریت اجرایی تازه نفس، اگر مشورت های خوبی داده شود انشالله در کوتاه ترین مسیر به قله موفقیت خواهیم رسید، بستر کاملا مهیاست و انشالله آینده ای سربلند و سرافراز برای نظام و کشور رقم خواهیم زد
در این جلسه امام‌جمعه بابل، رییس دانشگاه نوشیروانی، دو نماینده شهرستان، فرماندار بابل و اساتید دانشگاه به ارائه نقطه‌نظرات سازنده در جهت پیشبرد اهداف دانشگاه و پژوهشکده پرداختند و در پایان با حضور استاندار مازندران این پژوهشکده افتتاح شد.
همچنین استاندار مازندران از نزدیک با دستاوردهای حوزه مهندسی دانشجویان این دانشگاه در جهت تجاری سازی تولیدات بحث و تبادل نظر کرد.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=3050

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.