• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

جلسه سرنوشت‌ساز تیم ملی؛ تغییر در راه است

  • کد خبر : 3047
  • 17 تیر 1401 - 0:59
جلسه سرنوشت‌ساز تیم ملی؛ تغییر در راه است
نشست حمایتی از تیم ملی فوتبال به یکباره با موضوعی کاملا متفاوت از جلسه به پایان رسید.

مسئولان وزارت ورزش در  مذاکره با مدیران فدراسیون فوتبال تفاهم کردند جلسه‌ی هم‌اندیشی با حضور تعدادی از پیشکسوتان فوتبال برای حمایت از تیم ملی و پیش‌بینی تدارکات لازم برای حضور پرقدرت در جام جهانی برگزار کنند؛ منتهی خروجی این جلسه چیزی نبود، جز فشار برای تغییر در نیمکت تیم ملی.

وزارت ورزش از مدت‌ها قبل قول همه‌گونه حمایت از تیم ملی برای جام جهانی را داده بود ‌و در چند مرحله حتی پرداخت پاداش‌های بازیکنان و مربیان را هم بر عهده گرفت.

در راستای همین حمایت‌ها هم بود که هماهنگی‌هایی برای برگزاری نشست هم‌اندیشی در دفتر معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش از سوی مدیران ورزش و فوتبال انجام شد.

یک‌شنبه هفته جاری هم از سوی مدیران بالا رتبه فدراسیون لیستی از چند پیشکسوت فوتبالی و اعضای کمیته فنی برای حضور در این نشست به دفتر‌ محمد پولادگر، معاون وزیر ورزش در راستای دعوت برای حضور در نشست داده می‌شود.

به دنبال همین رایزنی‌ها هم اخیرا این جلسه که باز هم تاکید می‌کنیم هدف و عنوان تشکیل آن حمایت از تیم ملی و برنامه‌ریزی برای تدارکات مناسب بود، در وزارت ورزش برگزار شد.

طبق پیگیری‌های انجام شده در ابتدای جلسه هم تمام صحبت‌ها پیرامون آسیب‌شناسی و نیازهای فدراسیون برای پشتیبانی استاندارد از تیم ملی بوده و حتی سید میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال درباره مشکلات اقتصادی شدید فدراسیون با توجه به عدم دریافت مطالبات  از فیفا صحبت‌های مهمی انجام داده و تاکید داشته وزارت ورزش و دولت هرچه سریع‌تر باید منابع مالی مورد نیاز را برای حضور تیم ملی در جام جهانی و برگزاری بازی‌های دوستانه تامین کنند تا مشکلات گذشته تکرار نشود و برنامه‌های فدراسیون برای دو بازی دوستانه مهم در فیفادی پیش رو با بن بست مواجه نشود.

البته سرپرست فدراسیون در طول هفته‌های اخیر جلسات جداگانه دیگری را با مسئولان وزارت ورزش و  دولت و حتی مجلس برای دریافت منابع مالی برگزار کرده است.

در این نشست اما تعدادی از پیشکسوتان درباره اهمیت حمایت دولت و وزارت ورزش از تیم ملی نقطه نظرات خود را بیان کرده‌اند.

اگر برایتان سوال است به چه شکل موضوع هم‌اندیشی برای کمک به تیم ملی به تغییر کادرفنی تغییر کرده هم باید بدانید یکی از چهره‌های سرشناس که سابقه یک قهرمانی در لیگ برتر را هم در کارنامه خود داشته، اولین نفری است که در این نشست بر ضرورت تغییر در کادرفنی تیم ملی برای جام جهانی تاکید کرده و مسیر جلسه را به صحبت درباره این موضوع تغییر داده است.
این مربی که مدتی است در لیگ برتر هم تیم ندارد، انتقاداتی جدی درباره عملکرد اسکوچیچ مطرح کرده ‌و بر این عقیده بوده که در بازی مقابل تیم‌های بزرگ اسکوچیچ تجربه و مهارت خارج کردن تیم از بحران را ندارد ‌و این اتفاق در جام جهانی برای ایران دردسر خواهد شد.

بلافاصله بعد از صحبت‌های‌ این فرد بود که تعدادی دیگر از نفرات حاضر در جلسه هم به نیاز تیم ملی برای استفاده از یک مربی دیگر در جام جهانی صحبت‌هایی داشتند و به این ترتیب به یک باره حتی شرایط فسخ قرارداد با اسکوچیچ و نیازهای مالی فدراسیون برای استخدام یک مربی جدید هم مورد بحث قرار می‌گیرد!

بد نیست بدانید نظر اکثریت افراد حاضر در نشست هم شروع همکاری با مربی ایرانی و استخدام یک مربی صاحب نام تمرین‌دهنده خارجی بوده و هیچ توافق نهایی برای استخدام یک مربی داخلی و خارجی خاص صورت نگرفته و البته اصلی‌ترین و تنها نکته مهم، خروجی جلسه و صحبت اکثر نفرات درباره قطع همکاری با اسکوچیچ بوده است.

در چنین وضعیت پیچیده‌ای فدراسیون که بارها اعلام کرده برنامه‌ای برای قطع همکاری با اسکوچیچ ندارد،‌ با این حقیقت هم روبه‌رو شده که تکذیبیه‌ها درباره اخراج اسکوچیچ هیچ کمکی به جمع شدن حواشی نکرده و با توجه به فشارهای بیرونی برای تغییر در کادرفنی تیم ملی و مشکلات شدید اقتصادی، ممکن است فدراسیون را مجبور به اتخاذ تصمیمات دیگری درباره نیمکت تیم ملی کند و شاید مدیران فوتبالی مجبور شوند در ازای دریافت کمک‌های میلیون دلاری، به پیشنهادها برای تغییر اسکوچیچ جواب مثبت بدهند.

حرف آخر هم اینکه در هیات رییسه فدراسیون فوتبال هم برخی اعضا موافق صددرصدی تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هستند و این نقطه نظر خود را پیش از این هم به‌صورت رسمی اعلام کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=3047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.