• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

نشست صمیمی اعضای مجمع فرزندان شاهد بابل با سردار سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی

  • کد خبر : 2922
  • 02 تیر 1401 - 16:08
نشست صمیمی اعضای مجمع فرزندان شاهد بابل با سردار سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی
اعضای مجمع فرزندان شاهد در نشست صمیمی با حضور سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو نمودند.

در ابتدای جلسه اصفهانی فرزند و برادر شهید و مسئول مجمع فرزندان شاهد بابل در ابتدا به بیان اینکه شهرستان بابل دراری جمعیت حدودا هزار نفری فرزندان شاهد میباشد به تاریخچه فعالیت این مجمع پرداخت و گفت: شروع به کار این مجمع از اوایل سال ۱۳۸۰ آغاز و با بیش از ۲۱ سال فعالیت از طلایه داران و پیشگامان این مجمع در کشور بوده است.
وی در ادامه افزود: فعالیت این مجمع که با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برگزاری مراسماتی از قبیل پدران آسمانی، بزرگداشت هفته دفاع مقدس و ایام الله دهه فجر آغاز که این نهاد مستقل و خودجوش از بطن فرزندان شاهد این شهرستان و در لوای پرچم اسلام و اطاعت محض از مقام معظم رهبری و حرکت در خط ولایت مداری شکل گرفته و با هدف پاسداری از اصول، ارزشها، آرمانها و دست آوردهای انقلاب اسلامی و اهتمام در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد بستر مناسب برای حضور بیشتر و مؤثرتر فرزندان شاهد در جامعه و فراهم سازی زمینه ارتقاء فرزندان شاهــد در عرصه های مختلف فرهنگی، علمی، تخصصی، مدیریت، اجتماعی و سیاسی و وامدار هیچ حزب وگروه سیاسی نیست.
ایشان در ادامه به کار ظریف و حساس یادگاران آرمان‌های شهدا اشاره کرد و گفت: ما فرزندان شاهد باید بهترین پیام رسان انقلاب اسلامی باشیم و الگویی برای دیگران قرار بگیریم. و در این مقطع ما فرزندان شاهد پیام رسان انقلاب اسلامی هستیم.
اصفهانی با بیان اینکه ظرفیت‌های بالایی در جامعه فرزندان شاهد و ایثارگر وجود دارد گفت: امروز شاهد هستیم فرزندان شاهد در عرصه‌های مختلف حضور دارند و می‌درخشند و سطح علمی فرزندان شاهد و ایثارگر افزایش چشمگیری دارد و تداوم آن با بصیرت در ادامه مسیر شهدا در عضر حاضر را حائز اهمیت دانست.
وی در انتها به بیان مشکلات و دغدغه های خانواده های معزز شاهد اشاره و از نماینده محترم شهرستان بابل که نیز از این قشر ایثارگر و از همرزمان و همسنگران پدران این یادگاران هستند خواست تا در احقاق حقوق این عزیزان نگاه ویژه ای داشته باشند.
در ادامه حضار به معرفی و بیان رزمه کوتاهی از خود پرداختند.
بهرام لطیفی مشاور مدیرکل بنیاد استان و نائب رئیس شورای شهربابل بیان نمود: فرزندان شهدا باید راه شهدا را ادامه دهند زیرا انقلاب اسلامی به پای شهدا و فرزندان آن‌ها نوشته شده است.
وی افزود: امروز جامعه ایثارگری در هر جایی که حضور دارد، گل سر سبد آنجاست و همین‌هاست که فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج می‌دهد. اگر بخواهیم برای آینده نظام کادرسازی کنیم و این سرمایه‌های اجتماعی را به بار بنشانیم، بهترین کار استفاده از این یادگاران شهدا و صاحبان اصلی نظام است.


بهرام لطیفی در ادامه گفت: باید از ظرفیت همه فرزندان شهدا بویژه افرادی که شناخته شده هستند در این زمینه استفاده شود؛ به طور یقین در این جامعه ارزشی جمعیت فرزندان شاهد ما، که پدرانشان در دوره جنگ این را اثبات کردند که دست خالی می شود مملکت را به عزت رساند باید استفاده بهینه شود.
در انتهای جلسه سردار سعادتی نماینده محترم مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما بدهکار شهداییم بیان کرد: امروزه همان پرچمی که پس از عاشورا بر دوش حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نهاده شد بر دوش فرزندان شهدا است.


ایشان با تاکید بر اینکه فرزندان شهدا باید در راس امور قرار داده شوند به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه به فرزندان شهدا برای حفظ و پایداری مملکت اشاره کرد و گفت: آن‌ها یادگاران پرچمداران فداکاری هستند.
برگزاری جلسات به صورت فصلی با سردار سعادتی، انتخاب نماینده رابط مستقیم با سردار سعادتی، تصویب بودجه مالی برای این مجمع در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، هماهنگی نشست ها با مسئولین مورد درخواست مجمع و پیگیری مطالبات قانونی این عزیزان در مجلس شورای اسلامی از جمله مصوبات این جلسه بوده است.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=2922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.