• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3

بیش از ۵۰ جلسه با مسئولین کلان کشور برای حل معضل پسماند شهرستان داشتم/ در گذشته تاراج ذخایر ارزی را شاهد بودیم

  • کد خبر : 2877
  • 29 خرداد 1401 - 18:54
بیش از ۵۰ جلسه با مسئولین کلان کشور برای حل معضل پسماند شهرستان داشتم/ در گذشته تاراج ذخایر ارزی را شاهد بودیم
نشست خبری مهدی سعادتی‌ بیشه‌سری، نماینده بابل و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اصحاب رسانه در سالن جلسات مخابرات برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل،

مهدی سعادتی‌بیشه‌سری، نماینده بابل و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه شهرستان بابل ظرفیت عظیمی در حوزه ورزش دارد اما دچار عقب‌ماندگی‌های بسیار زیادی است افزود: در حوزه تولید عقب‌ماندگی‌های زیاد ایجاد شده است، در ذخایر ارزی با تهدیدات بسیاری روبرو بودیم؛ چاپ پول بدون پشتوانه و تاراج ذخایر ارزی را در گذشته شاهد بودیم.
وی خاطرنشان کرد: تمام توان دشمنان داخل و بیرون بر این است که امید مردم را از بین ببرند، آمریکا در حال دست و پا زدن است برای به ثمر رساندن اهداف خود است.
مهدی سعادتی با بیان اینکه نگاه ما این است که دخالت‌های نمایندگان در انتصابات دولتی کمتر شود و فقط در حوزه مشورتی صورت گیرد اظهار داشت: تغییر و تحولات دولتی بسیار ضعیف در حال انجام است، استان مازندران ۲.۳ میلیون سهامدار در سهام عدالت دارد.
نماینده مردم بابل بیان داشت: برای امسال چند طرح اساسی را مطابق منویات رهبری در حوزه دانش‌بنیان‌ها و کسب و کار را در دستور کار قرار دادیم. با رییس‌جمهور، معاون اول، وزیر کشور و مسئولین ارشد کشور درخصوص موضوع پسماند بیش از ۵۰ جلسه داشتیم، با پیگیری‌های انجام شده، بابل جزو شهرستان‌هایی است که اولویت اول استان و کشور برای حل موضوع پسماند است.
وی ادامه داد: متاسفانه سطح برخورداری طرح هادی در کشور، ۵۴ درصد، مازندران ۴۷ درصد و شهرستان بابل ۲۶ درصد است. در این حوزه آقای نیکزاد، رییس بنیاد مسکن کشور قول‌هایی به ما دادند که کارهای اجرایی آن شروع شده است. از نهاد ریاست‌جمهوری، نهادهای استانی و… برای موضوع طرح هادی تخصیص اعتبار داشتیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: مجموعه نظام و شخص رهبری بر این موضوع تاکید دارند که مذاکرات برای کسب نتیجه انجام شود. در این دوره مذاکرات چند شرط گذاشتیم؛ یکی اینکه زمان خاصی برای نتیجه مذاکرات مشخص شود؛ اروپایی‌ها گفتند ما مسئولیتی نداریم.
مهدی سعادتی تاکید کرد: قبل برجام ۲۵۰ نفر و بعد برجام ۱۸۵۰ نفر تحریم شدند که متاسفانه از دستاوردهای آقای روحانی بود! الان ۱.۲۵۰ میلیون بشکه در روز فروش نفت داریم، هنوز منابع ارزی ما به مقداری نرسید که بتوانیم احاطه کامل در قیمت ارز داشته باشیم، دولت نتوانست مدیریت لازم را برای جذب ارز انجام دهد
مهدی سعادتی بیشه با بیان اینکه با پیگیری که انجام دادیم، در سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال‌زایی ۱۸۰۰ نفر در شهرستان بابل انجام شد خاطرنشان کرد: حدود ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای تولید خط جدید خودرو با نام ریرا در کنار شرکت ایران‌خودرو شهرک رجه در دو هفته قبل مصوب شد که بزودی انجام می‌شود.
وی اشاره کرد: بعضی از وزرای دولت قبل ممنوع الخروج شدند و پرونده آن‌ها به دستگاه قضایی ارسال شد، با وزیر نفت، وزیر جهادکشاورزی و.. جلساتی برگزار شد و قول دادند که سوخت کشاورزان تامین شود.
سد هراز برای ۱۰۰ هزار اراضی کشاورزی منطقه آبرسانی خواهد کرد و بنده نیز شدیدا پیگیر پیشرفت پروژه هستم. متاسفانه در حوزه پرداخت جدید یارانه‌ها، زیرساخت‌ها آماده نشد و با اجرای طرح جدید، مشکلات جدیدی نیز بوجود آمد.
نماینده بابل افزود: مصوبه ۱۰۰ میلیارد تومانی از حوزه بافت فرسوده وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح زمین نعل‌اسبی و پل تا پل (پل موزیرج تا پل محمدحسن خان) برای حاشیه بابل‌رود را امضا کردیم اما متاسفانه شهرداری بابل بخاطر کم‌کاری‌ها نتوانست اعتبار مورد نظر را جذب کند. پس از ۳۰ سال پروژه اتصال کمربندی به محور قدیم آمل-بابل معروف به کمربندی احمدچاله‌پی تا سه‌راه احمدچاله‌پی به پایان رسید
فاز اول تعریض محور و بهسازی آسفالت جاده کیاکلا انجام شد؛ ان‌شاالله با همکاری اهالی منطقه و اتمام عقب نشینی‌ها شاهد شروع فاز دوم این جاده پرحادثه باشیم
وی در پایان اظهار داشت: موضوع محیط‌زیست برای ما بسیار حیاتی است، با پیگیری‌های زیادی که داشتیم، شهرک‌های صنعتی موظف شدند در بحث فاضلاب مشکلات را مرتفع کنند

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=2877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.