• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نسبت به مهاجرت پزشکان بومی هشدار داد

  • کد خبر : 2826
  • 22 خرداد 1401 - 15:59
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نسبت به مهاجرت پزشکان بومی هشدار داد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نسبت به مهاجرت پزشکان نخبه از این شهرستان هشدار داد و گفت : تضعیف جایگاه پزشکی و کاهش این سرمایه اجتماعی زمینه مهاجرت پزشکان بومی را فراهم کرده است و درصورت عدم توجه، می تواند به بحرانی در کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، دکتر سیدعلی مظفرپور در مراسم تجلیل از خادمین طرح ۳۰ شب ۳۰ مسجد که دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: در چند سال اخیر تضعیف جایگاه پزشکان تشدید شده است که نتیجه مهم آن دلسردی و مهاجرت این سرمایه های اجتماعی بوده است.
وی با اظهار این که خطای حرفه ای در هر صنفی وجود دارد ولی در حرفه پزشکی به مراتب کمتر از دیگر صنوف است، گفت: تضعیف جایگاه پزشکان و فراهم کردن زمینه دلسردی جامعه پزشکی خطرناک است و ما را دوباره به مرز حضور پزشکان خارجی برای درمان شهروندان نزدیک می کند .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل مهاجرت چندین پزشک و اعضای هیات علمی از این شهر را خسرانی برای شهرستان و استان مازندران دانست و بر ضرورت چاره اندیشی فوری در این باره تاکید کرد.
وی اظهار داشت: اگر رویه مهاجرت شتاب بگیرد،ممکن است در سال‌های آینده، شهروندان ما مجبور شوند برای درمان، به کشورهای حاشیه خلیج فارس بروند، که این امر هزینه های زیادی را برای آنها به همراه خواهد داشت .
دکتر مظفرپور افزود : اجرای طرح ۳۰ شب ۳۰ مسجد نشان می‌دهد که پزشکان ما مشتاق اقدامات ارزشی و خیرخواهانه هستند و این طرح را در ماه مبارک رمضان و بعد از طی زمان روزه داری، مشکلات خاص خودش را داشت که بخوبی انجام دادند .
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت : ۱۵۰ پزشک عمومی و متخصص و بیش از ۵۰ پیراپزشک زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل امسال در این طرح مشارکت کردند و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ ویزیت رایگان انجام دادند که شامل حال ضعیف ترین اقشار جامعه در نقاط دور دست شهرستان شد .
وی افزود : خدمات دندانپزشکی بویژه در حوزه سالمندان و تزریق واکسن کرونا از جمله برنامه‌های محوری دیگر این طرح بود که به خوبی با مسجد محوری انجام شد .

در این مراسم پزشکان و خادمین طرح سی شب سی مسجد با اهدای لوح سپاس تجلیل شدند.
طرح ۳۰ شب ۳۰ مسجد که برای نخستین بار در کشور سال ۸۹ از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل به اجرا درآمد ، از سال ۹۹ با شیوع کرونا و ممنوع شدن برگزاری برنامه های جمعی در ماه رمضان متوقف شده بود ولی امسال دوباره به اجرا گذاشته شد.
در این طرح گروه های پزشکی تخصصی و عمومی به صورت داوطلبانه هر شب به مساجد شهرستان بویژه در مناطق محروم مراجعه می کنند و ضمن ویزیت رایگان ، مسایل بهداشتی و سبک زندگی را به مردم آموزش می دهند.
هدف از اجرای این طرح، ویزیت رایگان افراد محروم روستاها و قشر آسیب پذیر جامعه، مسجدمحوری، با حضور پزشکان در فضای مسجد در ماه مبارک رمضان و گسترش پیوند علم و معنویت، گسترش روحیه جهادی و داوطلبانه در بین جامعه پزشکی، آموزش چهره به چهره و ارائه مطالب آموزشی ویژه روزه داران و بیماری های شایع، اعلام شده است.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=2826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.