• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5

تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی

  • کد خبر : 2783
  • 19 خرداد 1401 - 0:51
تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی
شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن ایران متهم به عدم همکاری با این نهاد بین‌المللی شده است.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) قطعنامه‌ای ضد ایرانی را با ۳۰ رای موافق تصویب کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، با تصویب این قطعنامه از ایران به ادعای ناتوانی در توضیح برای ردیابی اورانیوم در سایت‌های اعلام نشده انتقاد کرد. این قطعنامه با ۳۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع تصویب شد. دو کشوری که با این قطعنامه مخالفت کردند روسیه و چین بودند.

در متن این قطعنامه ادعا شده این نهاد به دلیل عدم همکاری کافی ایران نگران است و از ایران می‌خواهد «بدون تأخیر» با آژانس بین‌المللی تعامل کند.

ساعاتی پیش میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین با اعلام آغاز بررسی قطعنامه علیه ایران در شورای حکام در حساب توییتری خود نوشته بود: شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بررسی مسأله راستی آزمایی هسته ای: توافق پادمانی با ایران را آغاز کرد. نماینده آلمان همین الان قطعنامه مربوط به این موضوع را ارائه کرد. موضوعیت داشتن این پیش‌نویس در شرایط فعلی به شدت جای سوال دارد.

همچنین  آمریکا در نامه ای به شورای حکام آژانس بین المللی گفته بود: ما خواستار تشدید تنش سیاسی نیستیم. ما خواستار توضیحات موثق از سوی ایران درباره بقایای اورانیوم در مراکز اعلام نشده هستیم.

آمریکا مدعی شده بود: قصد ایران برای کاهش شفافیت در پاسخ به پیش نویس قطعنامه اروپا و آمریکا غیرسازنده است.

همچنین رسانه های خبری امروز گزارش دادند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است ایران قصد دارد سانتریفیوژ‌های پیشرفته‌ای را در تاسیسات هسته‌ای نطنز نصب کند. خبرگزاری رویترز به نقل از آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: ایران به ما اطلاع داده است قصد دارد تا سانتریفیوژهای پیشرفته ای را در تأسیسات هسته ای نطنز نصب کند.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=2783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.