• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

رئیس‌جمهور: ساختمان‌های ناایمن فوراً شناسایی و مقاوم‌سازی شوند

  • کد خبر : 2674
  • 08 خرداد 1401 - 21:19
رئیس‌جمهور: ساختمان‌های ناایمن فوراً شناسایی و مقاوم‌سازی شوند
رئیس جمهور به وزرای کشور و راه و شهرسازی دستور داد با فوریت، سازه‌های ناایمن را در سطح کشور شناسایی و صاحبان آن‌ها را مکلف به مقاوم‌سازی این سازه‌ها کنند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جلسه روز یکشنبه هیأت دولت، با تسلیت مجدد به مردم خوزستان خصوصاً مردم شریف آبادان و خانواده‌های داغدیده در این سانحه، گفت: خوزستان از استان‌های مهم کشور است و از نخستین روز‌های آغاز به کار دولت برای خوزستان استاندار ویژه انتخاب شد تا مسائل این استان با اولویت پیگیری شود.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش میدانی وزیر کشور، از تلاش‌ها و زحمات دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف و گروه‌های مردمی برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان سانحه ریزش ساختمان متروپل آبادان قدردانی کرد.

وی در ادامه، بررسی ابعاد و علل و عوامل این سانحه، برخورد بدون اغماض با افراد متخلف و همچنین توجه ویژه به مشکلات خانواده‌های داغدیده و خسارت‌دیدگان از این حادثه را مورد تأکید قرار داد.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به گزارش نهاد‌های مسئول درباره آمار ساختمان‌های ناایمن در نقاط مختلف کشور، وزرای کشور و راه و شهرسازی را مأمور کرد با همکاری سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها نسبت به شناسایی فوری این سازه‌ها و اجرای قانون درباره آن‌ها اقدام کنند.

رئیسی با تأکید بر اینکه دولت خود را ملزم به صیانت از جان مردم می‌داند، گفت: صاحبان ساختمان‌های ناایمن باید موظف به مقاوم‌سازی سازه‌ها شوند و اگر کسی در این کار سستی و اهمال کرد، بدون تعارف با او برخورد قانونی شود. هیچ کس حق ندارد جان مردم را به خطر بیندازد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز فرآیند تدوین برنامه هفتم توسعه از اردیبهشت ماه، همه دستگاه‌ها را مکلف کرد تا با سازمان برنامه و بودجه در تدوین این برنامه همکاری کنند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر مسأله‌محوری در حل مشکلات کشور، تدوین «سند تحول دولت» در ۳۷ محور اولویت‌دار را گامی مؤثر در این زمینه دانست و خواستار بهره‌گیری از این سند در تدوین برنامه هفتم توسعه شد.

در ابتدای جلسه امروز هیأت دولت، «احمد وحیدی» وزیر کشور گزارشی از حضور ۶ روزه خود در محل حادثه متروپل آبادان و روند امدادرسانی به حادثه‌دیدگان توسط دستگاه‌های مختلف از جمله تیم‌های امداد و نجات محلی و اعزامی و گروه‌های مردمی و نیز برنامه‌های آتی برای بازسازی و جبران خسارات حادثه دیدگان ارائه کرد.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=2674

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.