• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

بیش از ۲۷۰۰ فرزند در مرکز ناباروری فاطمه الزهرا (س) بابل بدنیا آمدند

  • کد خبر : 2603
  • 03 خرداد 1401 - 14:54
بیش از ۲۷۰۰ فرزند در مرکز ناباروری فاطمه الزهرا (س) بابل بدنیا آمدند
رئیس بیمارستان فاطمه الزهرا (س) از بدنیا آمدن ۲۷۳۳ فرزند در این مرکز خبر داد و گفت: زوجین نابارور می توانند از طرح های حمایتی برکت، بسیج و ۹۰ درصد در این مرکز بهره مند گردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، دکتر صدیقه اسماعیل زاده گفت: هر کشوری برای ارتقاء رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیاز به نیروهای جوان و جمعیت جوان دارد این موضوع نیاز به برنامه‌ریزی‌های وسیع دارد و مرکز فاطمه الزهرا (س) با وجود پزشکان متخصص و فوق تخصص، ماماها و کارشناسان آماده ارائه خدمات می باشد.
دکتر اسماعیل زاده رئیس مرکز باروری و ناباروری فاطمه الزهرا (س) اذعان داشت: پزشکان متخصص و فوق تخصص این مرکز جهت پیشگیری درمان، سلامت بارداری و سلامت دوران بارداری با طرح‌های مختلف آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز این استان و استان‌های همجوار می‌باشد.
مرکز درمانی تخصصی ناباروری حضرت فاطمه الزهرا (س) از واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل می باشد، که در سال ۱۳۷۱ به همت والای آقای حاج سید مهدی کابلی، احداث و توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل تجهیز گردید.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: فعالیت تخصصی بخش نازایی مرکز از سال ۱۳۷۵ شروع و با ارتقاء تجهیزات و افزایش مراجعه کنندگان درمان نازایی با روش IO تحریک تخمک گذاری، IUI تلقیح داخل رحمی، IVF لقاح داخل آزمایشگاهی از سال ۱۳۷۷، ICSI تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم از سال ۱۳۷۹ مشغول ارائه خدمت می باشد.
وی عنوان کرد: مرکز درمانی تخصصی ناباروری حضرت فاطمه الزهرا (س) با تشکیل حدود ۲۲۵۰۰ پرونده در طی بیست و شش سال خدمات بی نظیری را ارئه می نماید و جزء مراکز صاحب نام در بین مراکز ناباروری در سطح کشور می باشد که به لطف خداوند طی این مدت با روش های حمایتی ۲۷۳۳ فرزند بدنیا آمدند.
وی یاد آور شد: بیمارستان فاطمه الزهرا(س) سالیانه پذیرای زوج های نابارور از اقصی نقاط کشور به ویژه استان های همجوار گلستان ، تهران ، گیلان ، سمنان و… می باشد .
رئیس مرکز فاطمه الزهرا (س) بیان کرد: این مرکز در سال ۹۶ توسط هیات امنای ارزی وزارت بهداشت مجددا به بروزترین تجهیزات در زمینه آزمایشگاه IVF و اتاق عمل نازایی مجهز شد و در حال حاضر این مرکز دارای ۳۵ تخت مصوب می باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل اذعان داشت: مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری، در حال انجام تحقیق و پژوهش و انجام پروژه های تحقیقاتی بالینی و پایه در حیطه بهداشت باروری می باشد.
وی اضافه کرد: مرکز درمانی تخصصی ناباروری و باروری فاطمه الزهرا(س) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بابل با امکانات و تجهیزات پیشرفته و حمایت های مالی دولت در قالب طرح حمایتی، طرح برکت، طرح بسیج در خدمت هشهریان گرامی می باشد.
دکتر اسماعیل زاده با اشاره به اینکه طرح حمایتی ۹۰% وزارت بهداشت بعنوان طرح حمایتی زوجین نابارور در این مرکز اجرایی شد، تصریح کرد: این طرح از تاریخ ۱۴۰۰/۱/۱ توسط بیمه پایه تحت پوشش قرار گرفته و ۹۰% هزینه را بیمه های پایه تامین سلامت می پردازد.
این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸۵۷ زوج از اﯾﻦ ﻃﺮح اﺳﺘﻔﺎده ﻧﻤﻮدﻧﺪ، ادامه داد: زوجینی که زیر ۴۲ سال دارند و یک نفر از زوجین تابعیت ایرانی داشته باشد و در صورتیکه با داشتن فرزند بتواﻧﻨﺪ برای فرزند بعدی هم اقدام کنند، شامل دریافت خدمات از طرح حمایتی ۹۰% می شوند.
وی در همین راستا بیان داشت: طرح برکت از سوی دفتر نهاد مقام معظم رهبری با سیاست فرزند آوری جهت ارتقاء نرخ باروری و رفع مشکل مالی مراجعین شهری و روستایی نیازمند و کم درآمد ، از مهر ۹۴ در این مرکز اجرا گردید.
رئیس مرکز فاطمه الزهرا (س) اظهار داشت: تاکنون حدود هزار نفر در طرح برکت ثبت نام نمودند که ۱۲۴ نفر باردار شدند و زوجینی که فرزندی نداشته باشند ، ساکن شهر و روستا باشند و همچنین خانم حداکثر ۳۵ سال داشته باشد می توانند از این طرح استفاده نمایند.
دکتر صدیقه اسماعیل زاده ادامه داد: این طرح ها با تلاش مسئولین، متخصصین و همکاران محترم در این مرکز ادامه دارد که با استقبال چشمگیر زوج های نابارور مواجهه و منجر به افزایش تعداد مراجعین به مرکز شده است.
وی گفت: در طرح بسیج زوج هایی که عضو بسیج شهری و روستایی باشند و هر دو ازدواج اول که فرزندی نداشته باشند و خانم زیر ۴۲ سال باشد میتوانند در این طرح شرکت نمایند که همه هزینه رایگان خواهد شد.

رئیس بیمارستان فاطمه الزهرا(س) اذعان داشت: با توجه به استقبال روز افزون مردم شریف استان مازندران و استانهای همجوار و حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در درمانگاه فوق تخصصی ، ضرورت توسعه مرکز از نظر مکانی کاملا محسوس می باشد.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در این منطقه شایع بوده و نیاز به ریشه‌یابی دارد مشکلات اختلالات قاعدگی از دوران بلوغ درخانم ها و دختران دبیرستانی بوده است، بیان داشت: تعداد زیادی به این مرکز مراجعه نمودند، خوشبختانه با بررسی‌های انجام‌شده و درمان‌های اولیه توانستیم مشکلات ناباروری آن‌ها را حل کنیم و مانع عوارض بعدی مشکلات باشیم.
وی افزود: این مرکز توانست در زمینه های مختلف از جمله: مشاوره قبل بارداری، مشاوره حین بارداری، سلامت باروری و جلوگیری از ناباروری در حد بالایی در این منطقه خدمات ارائه دهد.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=2603

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.