• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

هیچ مشکلی در ذخایر کالاهای اساسی کشور وجود ندارد

  • کد خبر : 2489
  • 27 اردیبهشت 1401 - 21:50
هیچ مشکلی در ذخایر کالاهای اساسی کشور وجود ندارد
محمد مخبر گفت: باوجود کمبود کالاهای اساسی و گرانی در برخی کشورها، مردم ایران دغدغه ای در خصوص فراوانی کالا ندارند.

معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به گزارش های وزرای صمت و جهاد کشاورزی از میزان ذخایر کالاهای اساسی گفت: خوشبختانه هیچ مشکلی در زمینه ذخایر کالاهای اساسی وجود ندارد و محدودیتی متوجه فراوانی کالاهای اساسی نیست.

محمد مخبر همچنین گفت: با تلاش های جدی دولت، دغدغه ای برای تأمین نیازهای مردم کشور وجود ندارد و با وجود اینکه امروز شاهد کمبود کالاهای اساسی و گرانی در برخی کشورها هستیم، مردم ایران دغدغه ای در خصوص فراوانی کالا ندارند.

در پی جنگ اوکراین قیمت محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

بر این اساس افزایش قیمت کالاهای اساسی فقط مربوط به ایران نیست؛ با نگاهی به وضعیت بازارهای کشورهای همسایه می‌توان متوجه شد که این کشورها نیز به یک باره قیمت اقلام کالاهای اساسی خود را افزایش داده اند.

مثلا در مناطق مختلف امارات خرده فروشی ها و عمده فروشی ها با افزایش قیمت در کالاهای اساسی مواجه شده اند اما با این شرایط راه کارهایی را پیدا کردند فروششان کاهش پیدا نکند.

برای مثال در این کشور رشد قیمت مرغ تازه  به بالا ۱۶ درهم رسیده است و قیمت تخم مرغ نیز با رشد ۱۹ درهمی مواجه شده است.

در ترکیه نیز که از تورم ۷۰ درصدی رنج می برد، قیمت کالاهای اساسی افزایش داشته است.

به‌طور مثال در ترکیه درباره پنیر، قیمت اعلام شده برای پنیر یو اف برای ۴۰۰گرم ۳۸هزار تومان اعلام شده و برای وزن ۵۰۰گرم قیمت به ۴۷.۵۰۰تومان می‌رسد.

اما وزرای صمت و جهاد کشاورزی نیز در این جلسه از حل مشکلات تأمین و توزیع اقلام مورد نیاز مردم نظیر روغن، مرغ و تخم مرغ خبر دادند و گزارشی از برنامه ریزی و پیش بینی های لازم برای جوجه ریزی و تأمین مرغ و تخم مرغ در ماه های آتی ارائه کردند.

وزیر کشور نیز گزارشی از بررسی مشکلات برخی نانوایی ها و مذاکره با اتحادیه نانوایان ارائه کرد و از اتخاذ راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات نانوایان و مرتفع شدن تشکیل صف در نانوایی ها خبر داد.

رییس سازمان تعزیرات نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از روند رسیدگی به پرونده های گرانفروشی و احتکار در روزهای اخیر پرداخت و گفت: با تشدید نظارت و بازرسی ها، به دنبال رعایت ضوابط قیمت گذاری از سوی تولید کنندگان و پیشگیری از بروز تخلفاتی نظیر گرانفروشی و احتکار هستیم.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=2489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.