• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
خطبه ۱۶ اردیبهشت نماز جمعه بابل

پول خرید خانه در ترکیه و ارمنستان از طریق خیانت و کاسبکاری با ارز ۴۲۰۰ تومانی

  • کد خبر : 2406
  • 16 اردیبهشت 1401 - 17:09
پول خرید خانه در ترکیه و ارمنستان از طریق خیانت و کاسبکاری با ارز ۴۲۰۰ تومانی
خطبه‌های این هفته حجت الاسلام روحانی امام جمعه بابل در جمع نمازگزاران جمعه بابل

حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل افزود: آن انسانی که در روز جمعه وضوی ویژه به قصد حضور در نمازجمعه بگیرد و بعد از اینکه وارد مصلی جمعه شد، سکوت پیشه گرفته و به خطبه‌ها گوش دهد، خدای متعال به مدت ده روز این فرد را بیمه کرده و گناهان وی را می‌آمرزد، هشتم شوال هر سال یادآور جنایات خاندان خبیث سعودی بر تخریب قبور ائمه، اصحاب پیامبر و شخصیت‌های برجسته مسلمین بر اساس یک تفکر سخیف است. حتی این افراد خواستند قبر پیامبر (ص) را تخریب کنند اما واکنش قاطع مسلمین و شخصیت‌های جهان اسلام در آن روز سبب جلوگیری از آن حرکت شد. وهابیت فکر می‌کند توسل به پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) اشتباه است و این تفکر منحرف سبب شد ضربه بزرگی به وحدت مسلمین وارد شود. عین‌الملک هویدا (پدر امیرعباس هویدا) و جریان بهاییت در ایران نقش بزرگی در قدرت گرفتن و تثبیت وهابیت در عربستان داشت زیرا وهابیت همانند بهاییت ضربه بزرگی به وحدت مسلمین می‌زند.
امام جمعه بابل اظهار داشت: از رحلت مجاهد بزرگ فرهنگی برادر حاج نادر طالب‌زاده ابراز تاثر می‌کنم. شخصی که سالیان سال در آمریکا تحصیل کرد ولی زمانی که موسم انقلاب در ایران شد ندای امام راحل را شنید و بدون اینکه مدعی باشد به ایران آمد و در قالب مترجم، نویسنده، مستندسازی و… اقدام به ارائه خدمات هنری و تحکیم فرهنگ انقلاب اسلامی نمود و تا آخرین لحظه باور بزرگی به امام راحل، رهبر معظم انقلاب و جبهه مقاومت داشت. متاسفانه برخی از هنرمندان قدیمی دچار اعوجاج و تردید در راه شدند اما این شهید هرچه زمان گذشت انقلابی‌تر و باورمند تر به رهبری شد. در کنفرانس افق نو فرهنگ مقاومت را با حضور شخصیت‌های برجسته جهانی کرد. این شهید گرانقدر طبق شنیده‌های موثق ترور بیولوژیک شد و ذره ذره بر وجود وی اثر گذاشت و بر اثر این بیماری به لقای الهی رسید. همانطور که با شهادت شهید آوینی تعداد زیادی راه وی را ادامه دادند ان‌شالله شهید نادر طالب‌زاده الگوی راه جوانان زیادی در عرصه هنر انقلاب اسلامی گردد.
حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: دایره تورم دامن کالاهای زیادی مانند آرد و مشتقات آن را گرفت. ولله من هم مانند شما درگیر این مشکلات بوده و زندگی من هم جدای از این مسائل نیست اما باید دید جامع و فهم منظومه‌ای به مشکلات داشت. امروز ممکن است من به مغازه‌ای رفته و ببینم قیمت ماکارونی و نان باگت بالا رفته و فریاد بکشم که چرا آن‌قدر قیمت آن بالا رفته اما اگر نگاه منظومه‌ای داشته باشیم حقایق روشن می‌شود که در این چند سال اخیر ارز ۴۲۰۰ تومان که بنا بود پشتوانه‌ای برای کالاهای اساسی شود که دولت با سختی این ارز را تامین می‌کند اما متاسفانه این ارز بر روی سفره مردم نیامده و طی چهار سال ۹۰۰ هزار میلیارد تومان به جیب دلال‌ها، مفسدین اقتصادی و قاچاقچیان رفت. فسادزا بودن ارز ترجیحی و عدم نظارت که این ارز بر سفره مردم ایران بیاید سبب شد که با قاچاق این ارز سر از سفره مردم پاکستان، افغانستان، عراق و… در بیاورد.
وی تصریح کرد: متاسفانه ارز یارانه‌ای فسادهای بسیاری به دنبال داشت و برخی کارخانه‌ها متاسفانه خیانت های زیادی در عرصه تبدیل، توزین و توزیع آرد داشتند. در همین مدت متاسفانه برخی ایرانیان در ترکیه، ارمنستان و… بالاترین رقم مسکن را خریدند و اکثر این پول‌ها از طریق همین خیانت ها و کاسبکاری‌ها تامین شد. تصمیم دولت برای قطع دست دلالان طمعکار بود. البته گله داریم که متاسفانه برخی مسوولین خیانتکار هنوز در قالب‌های مختلف بر سر کار بوده و مسوولیت دارند و هنوز شنیده می‌شود این خیانت ها در چرخه صورت می‌گیرد. انتظار می‌رفت قبل از آزادسازی قیمت‌ها، از سوی اعضای دولت محترم برای مردم اعتمادسازی صورت می‌گرفت. وقتی قرار است جراحی اقتصادی صورت بگیرد باید مردم آمادگی داشته باشند. آمارهای وحشتناکی از خیانت‌های برخی افراد از طریق فروش همین ماکارونی به گوش می‌رسید که هزاران میلیارد سود نامشروع به جیب مالکین این کارخانه‌ها می‌رسید و تقاضا داریم برخورد قاطع با افرادی که با سفره مردم بازی می‌کنند شده و کوچکترین رحمی به آنها صورت نگیرد.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=2406

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.