• امروز : یکشنبه - ۱۴ خرداد - ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 4 June - 2023

جدیدترین اخبار

تغییر‌ دو‌ امام جمعه در بابل و احتمال تغییر برای یک امام جمعه دیگر نخستین تذکر کشف حجاب توسط متصدیان کسب و کار، پلمپ مغازه است. چه کارهایی در فضای مجازی جرم است؟ آقای رئیس مجلس جلوی تصویب لایحه ذبح تولید را بگیرید بازتاب قهرمانی پرسپولیس در AFC چه فصلی مغز ما بهتر کار می‌کند؟ وزیر خارجه عربستان در گفتگو با امیرعبداللهیان: گام‌های خوبی در خصوص روابط دوجانبه برداشته‌ایم آخرین وضعیت مدت خدمت سربازی در کشور تمدید مهلت ثبت نام وام‌های دانشجویی / دانشجویان متقاضی تا پایان اردیبهشت می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند بزرگترین دورهمی دختران شهرستان بابل با موضوع بررسی آسیب های دختران نوجوان برگزار شد قطع ارتباط پیام‌رسان‌های بله، ایتا و سروش به‌علت قطع برق/ مشکل بزودی برطرف خواهد شد کسب رتبه دوم هیات وزنه برداری شهرستان بابل در ارزیابی هیات های وزنه برداری استان مازندران جمعی از کارگران فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

2

لزوم حرکت به سمت مدارس نسل چهارم با نقش مسئولیت اجتماعی

  • کد خبر : 2390
  • 12 اردیبهشت 1401 - 15:59
لزوم حرکت به سمت مدارس نسل چهارم با نقش مسئولیت اجتماعی
وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس سمپاد از مرحله آموزش محوری و پژوهش محوری عبور کرده‌اند و بیشتر آنها در مرحله کارآفرینی هستند، اما نباید متوقف شوند، باید به سمت مدارس نسل چهارم با ایفای نقش مسئولیت اجتماعی توسعه پیدا کنیم.

یوسف نوری در مراسم رونمایی از آیین‌نامه مدارس استعدادهای درخشان و نشست مجازی با مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها، رؤسای ادارات استعدادهای درخشان و رؤسای ادارات سنجش و پایش کیفیت استان‌ها با بیان این مطلب افزود: البته این توسعه باید در چارچوب نظام تربیتی با مسئولیت دینی باشد که در این زمینه کارهای بسیار خوبی هم انجام‌ شده است.

وی با اشاره به بحث تئوری توده و نخبه در جامعه‌شناسی اظهارکرد: نخبگان پتانسیل به حرکت درآوردن جامعه در مسیر مطلوب را دارند، بنابراین باید سرمایه‌گذاری جدی بر روی نخبگان هر جامعه‌ای صورت گیرد.

نوری در پایان تصویب آیین‌نامه مدارس استعدادهای درخشان در هیأت امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان را از جمله کارهای خوب و مؤثر در حوزه سمپاد دانست.

در ادامه این آیین، ‌رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: سمپاد علاوه بر دانش آموزان مدارس تحت پوشش خود، دغدغه رسیدگی و کمک به سایر دانش آموزان را هم دارد. بر اساس اساسنامه، این سازمان علاوه بر رسیدگی به وضعیت دانش آموزان با استعدادی که در مدارس سمپاد ثبت نام کرده‌اند، نسبت به دانش آموزان با استعدادی که به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس سمپاد ثبت نام کنند هم متعهد هست و در این خصوص برنامه‌های متعددی طراحی شده است که یک نمونه از آن، اجرای دوره مجازی آموزش المپیادهای علمی در۱۲رشته متفاوت برای پذیرفته شدگان در مرحله اول المپیادها در سطح کشور است که بسیاری از شرکت کنندگان در آن کلاس‌ها دسترسی به آموزش مطلوب و در تراز  المپیاد را نداشتند.

یاوری در ادامه گفت: سمپاد می‌خواهد روی جامعه بزرگ آموزش و پرورش اثر مثبت بگذارد و این را وظیفه خود دانسته و این کار را انجام خواهیم داد. آمارها نشان می‌دهد که مدارس سمپاد، در مناطق آموزشی که قرار گرفته‌اند، اغلب از جهت ارتباط، ایجاد رقابت مثبت، تبادل تجربیات بین معلمان و مدیران مدارس باعث رشد آموزشی در آن مناطق شده‌اند.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=2390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.