• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

تزریق ۱۴۹ میلیون دوز واکسن در کشور/ جزو کشورهای موفق در کنترل کرونا هستیم

  • کد خبر : 2304
  • 07 اردیبهشت 1401 - 21:35
تزریق ۱۴۹ میلیون دوز واکسن در کشور/ جزو کشورهای موفق در کنترل کرونا هستیم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تزریق 149 میلیون دوز واکسن کرونا اقدام ارزشمندی بود که با حمایت و همکاری مردم به انجام رسید.

بهرام عین‌اللهی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان آبیک که در فرمانداری شهرستان برگزار شد، با اشاره به تزریق ۱۴۹ میلیون دوز واکسن کرونا با حمایت و همکاری مردم در مدت زمانی کوتاه، اظهار کرد: جزو چند کشور موفق در کنترل کرونا هستیم و علت شرکت مردم در مراسم مذهبی و سفرهای نوروزی به دلیل واکسیناسیون گسترده و کنترل کرونا بوده است.

وی به ایجاد ۶ شرکت تولید واکسن داخلی و بی‌نیازی از واکسن و آزاد شدن صادرات واکسن اشاره کرد و افزود: به کشور نیکاراگوئه واکسن صادر شده و ۴ میلیون دوز واکسن آماده ارسال به کشورهای امریکایی داریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نخستین و مهم‌ترین مقوله نجات کشور را کار جهادی مردم دانست و ادامه داد: با تولید بیشتتر در حوزه‌های مختلف می‌توان به وضعیت اقتصادی کشور بهبود بخشید.

عین‌اللهی با ذکر اینکه بسیاری از ارز کشور صرف واردات می‌شود، اضافه کرد: با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و علم و کار دانشمندان می‌توان در تولیدات داخلی گام‌های ارزنده‌ای برداشت چرا که بسیاری از کالاهای وارداتی می‌تواند تولید داخل باشد و با تحقق این مهم، می‌توان از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: طی مدت هفت ماه از روی کار آمدن دولت، بیست سفر به استان‌های مختلف صورت گرفته و هر کدام از سفرها هم پربار بوده این در حالی است که با همه توان دولت مشغول کار و خدمت است  اما فقط دولت به تنهایی نمی‌تواند کارها را به پیش ببرد و مردم باید وارد صحنه شده و کمک و مساعدت کنند که در ایام کرونا با کمک مردم برای انجام واکسیناسیون و کمک به مسئولان بهداشت و درمان، تجربه خیلی خوب و شیرینی را کسب کردیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: رئیس‌جمهور و مجموع دولت و مسئولان شبانه‌روز مشغول کار هستند اما در این شرایط کار بسیار سنگین است و حضور مسئولان در سفرهای استانی بیانگر کار و خدمت به مردم است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: باید قدر عمر خود را که بسیار ارزشمند است، بدانیم و با شناخت عظیم و خوبی از موقعیت، امکانات و قدرتی که داریم و اتفاقات موجود برا ی خدمت به مردم گام برداریم.

عین‌اللهی وضعیت بیمارستان دولتی شهدای شهرستان آبیک را نامطلوب ذکر و بیان کرد: با توجه به جمعیت آبیک لازم است این بیمارستان ارتقا داده شود که با توجه به زمین در جوار این بیمارستان، اگر خیرین برای ساخت کمک کنند و ۵۰ درصد کار را پیش ببرند ما هم مساعدت خواهیم کرد تا پروژه الحاقی احداث و تکمیل شود که در این زمینه بلافاصله امروز با معاون اول رئیس‌جمهور تماس گرفتم تا این موضوع جزو مصوبات سفر استان قزوین گیرد. گرچه هیچ پروژه‌ای را کلنگ‌ زنی نمی‌کنیم اما وضعیت آبیک استثنایی است و باید پروژه الحاقی اجرایی شود که با مشارکت خیران و دولت این مهم محقق می‌شود.

وی بر تدبیر لازم مسئولان، دلسوزان و بزرگان شهرستان آبیک برای افزایش نرخ باروری و جمعیت تاکید و پایین بودن نرخ جمعیت در این شهرستان فاجعه و خطرناک بیان کرد و گفت: با آموزش های لازم به مردم در زمینه سبک زندگی مناسب، باید تلاش کرد تا سلامت مردم تضمین شود.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=2304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.