• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

رئیس بانک مرکزی: رمز پول ملی امسال راه اندازی می شود

  • کد خبر : 2146
  • 28 فروردین 1401 - 21:16
رئیس بانک مرکزی: رمز پول ملی امسال راه اندازی می شود
علی صالح آبادی گفت: موضوع رمزارزهای جهان روا در ستاد اقتصادی دولت و بانک مرکزی درحال پیگیری است.

رمزارزجهان‌روا به رمزارزی اطلاق می‌شود که بهره‌برداری از آن و تبادلش محدود به مرزهای جغرافیایی نبوده  و بر بستر اینترنت قابل دسترس عموم مردم است. از معروف‌ترین رمزارزهای جهان‌روا می‌توان به بیت‌کوین و اتریوم اشاره کرد.

به گفته مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی استفاده از رمزپول‌ملی یعنی به طور خاص با تمرکز بر بلاکچین، همان اسکناس یا پولی که در دست مردم است و به صورت دیجیتال در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

 هم‌اکنون حدود ۹۰ بانک مرکزی در دنیا این موضوع را در دستور کار دارند که به گفته محرمیان، ایران نیز جزو کشورهای پیشرو در موضوع رمز پول ملی است.

رئیس بانک مرکزی همچنین در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: تا انتهای بهمن پارسال نظام بانکی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

 بر اساس آخرین آمارهای بانک مرکزی، حدود ۶۶ درصد این تسهیلات سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی بوده و ۱۱.۵ درصد به ایجاد و توسعه این بنگاه‌ها اختصاص داشته است.

به گفته صالح آبادی، اطلاع رسانی پیامکی صدور و ثبت چک ها هفته گذشته راه‌اندازی شده و در دسترس عموم مردم قرار گرفته که اگر بانک‌ها خدمات صدور و ثبت چک را ارائه ندهند، مجازات انضباطی خواهند داشت.

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد جهت سهولت در خدمات رسانی های چک های بنفش صیادی، امکان «ثبت»، «تایید دریافت» و «انتقال» تا سقف مبلغی ۱۵ میلیون تومان از طریق پیامک فراهم شده است.

صادرکنندگان و دریافت‌کنندگان چک‌های جدید از ۲۵ فروردین می‌توانند با ارسال پیامک به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ نسبت با فرآیند‌های مربوط به چک از جمله ثبت و انتقال اقدام کنند.

پیش از این، دسترسی به سامانه صیاد و دریافت خدمات ثبت صدور، تایید دریافت و انتقال چک از طریق اینترنت بانک، موبایل‌بانک، برنامک‌های موبایلی، شعب و خودپرداز‌های بانک‌های عامل امکان‌پذیر بود هم اکنون امکان انجام فرآیند‌های مرتبط با چک از طریق پیامک نیز به این موارد افزوده شده است.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=2146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.