• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
خطبه ۱۹ فروردین نماز جمعه بابل

دشمن در صدد ایجاد تفرقه میان سنی و شیعه است

  • کد خبر : 2042
  • 19 فروردین 1401 - 16:41
دشمن در صدد ایجاد تفرقه میان سنی و شیعه است
امام جمعه بابل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بابل: شهادت روحانیون در حرم مطهر رضوی شرف و افتخار برای روحانیت است و نشان می دهد دشمن نسبت روحانیت کینه داشته و درصدد انتقام است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، حجت‌الاسلام روحانی امام جمعه بابل با بیان اینکه حرمت ماه مبارک رمضان را نگه بداریم عنوان کرد: کم و بیش افرادی هستند که سیگار می کشند و حتی فتوا برای خود درست کردند که کشیدن سیگار اشکال ندارد، به صراحت اعلام می دارم از رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع عظام، شخصی حکم به جواز کشیدن سیگار در ماه رمضان را ندادند. از برادران عزیز ستاد امر به معروف و نهی از منکر ، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی تقدیر و تشکر می کنم که از تذکر لسانی تا برخورد های امنیتی و قضایی نسبت به هتاکان ماه رمضان در سطح شهرستان بابل اقدام نمودند.
وی افزود: حضور در مساجد و اقامه نمازجماعت و استفاده از بیانات روحانیون را در ماه مبارک رمضان مغتنم بشمارید. عزیزان روحانی مشعل داران هدایت در مساجد هستند، توصیه فراوانی شده است به خواندن نماز قبل از افطار زیرا حی علی الصلوه به معنای شتافتن به سمت نماز است نه افطار و سایر مسائل، آفرین به عزیزانی که نسبت به اقامه نماز جماعت اول وقت در مساجد اقدام می نمایند.
امام جمعه بابل در ادامه خطبه‌ها اظهار داشت: یک عنصر خبیثی در ماه مبارک رمضان آن هم در حرم مطهر امام رضا (ع) سه عزیز روحانی را مورد اصابت ضربات چاقو قرار داد. نوع چاقو زدن نشان می دهد وی فردی آموزش دیده بود و موجب شهادت حضرت حجت الاسلام اصلانی و دارایی شده و روحانی سوم هم مجروح شد.
این شرف و افتخار برای روحانیت است و نشان می دهد دشمن هنوز نسبت روحانیت کینه دارد و از این طریق می خواهد انتقام خود را بگیرد.
حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: حضور روحانیت در مساجد و پا به پای مردم نیازمند، سنگر روحانیت است و این مسیر ممکن است حتی ختم به شهادت شود، خدا را شاکریم اگر روحانیت مردم را دعوت به حضور می کند، خود پیشگام است.
وی ادامه داد: دشمن در صدد ایجاد تفرقه است میان سنی و شیعه است. برخی از افراد که در ۹ ربیع به مقدسات اهل سنت اهانت می کنند تاوانش را روحانیت بی گناه باید بدهد که در حرم مطهر علی ابن موسی الرضا عنصری تحت تعلیم علمای خبیث تکفیری این جنایت را انجام دهند. دشمن می خواهد نسبت به شیعه و اهل سنت و ایرانی و افغانی ایجاد تفرقه کند زیرا چند روز قبل هم در گنبد دو روحانی سنی کشته شدند. باید مراقب بود مبادا افرادی برای تفرقه میدان پیدا کنند.
امام جمعه بابل با بیان اینکه از دولت تقاضا داریم به وضع اسفناک حضور مهاجرین غیر قانونی در کشور سامان دهد ادامه داد: افرادی از طریق قاچاق و غیرقانونی از مرز ها وارد کشور می شوند، باید تک تک آوارگان افغانی و غیر افغانی ساماندهی شوند که یک عنصر خبیثی نتواند حدود یک سال در کشور بچرخد و در حاشیه مشهد سکنی گزیند و نهایتا در حرم مطهر سه روحانی را مورد اصابت چاقو قرار دهد.
امام جمعه بابل در پایان تاکید کرد: ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و زحمات دولت، در عین حال قیمت برخی کالاهای مصرفی مردم مانند سیب زمینی و گوجه افرایش یافته است. ولله مردم دچار مشکل هستند و به من زنگ میزنند که ما توان خرید نداریم و حتی فردی به من گفت در روز فقط یک وعده غذا می توانم بخورم. از دولت محترم تقاضای دارم بر افزایش قیمت کالاها نظارت بیشتری داشته باشد تا ان شا الله به برکت ماه مبارک رمضان این مشکلات حل شود.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=2042

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.