• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

بیش از ۱۴میلیون مسافر در ایام نوروز در استان مازندران اقامت داشتند

  • کد خبر : 2017
  • 14 فروردین 1401 - 17:22
بیش از ۱۴میلیون مسافر در ایام نوروز در استان مازندران اقامت داشتند
سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از ثبت ۱۴میلیون و ۹۸۲هزار و ۲۸۷ مسافر نوروزی شب اقامت در مراکز اقامتی این استان خبر داد.

با اعلام اینکه “در ۱۶ روز اخیر ۱۴ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۲۸۷ نفر در مراکز اقامتی این استان شب اقامت داشتند” اظهار داشت: از ابتدای روز ۲۶ اسفندماه سال ۱۴۰۰ تا پایان تعطیلات نوروزی میزان اقامتگاه‌ در هتل حدود ۱۳ هزار و ۴۰۱ نفر معادل ۹دهم درصد، اقامت در مجتمع‌های گردشگری ۴۲ هزار و ۶۳۱ نفر با معادل ۲۸دهم درصد پذیرش شده است.

وی افزود: همچنین اقامت در مهمانپذیر ۶ هزار و ۶۸۰ نفر با معادل چهاردهم درصد، اقامت در هتل آپارتمان ۹۷ هزار و ۱۶۲ نفر معادل ۶۵دهم درصد، اقامت در اقامتگاه بومگردی ۶۱ هزار و ۲۰۱ نفر معادل ۴۱دهم درصد ثبت شده است.

ایزدی با بیان اینکه “در این مدت روز اقامت در متل ۶۵ هزار و ۴۸۸ نفر معادل ۴۴دهم درصد، در طرح خانه مسافر ۴ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۴۰۶ نفر معادل ۲۹٫۹۱ درصد داشتیم”، عنوان کرد: اقامت در اقامتگاه‌های موقت چون کمپ، کانکس و چادر مسافرتی ۷۹۹ هزار و ۳۴۷ نفر با معادل ۵٫۳۴ درصد، اقامت در تأسیسات اقامتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش ۱۲۱ هزار و ۸۰۱ نفر معادل ۸۱دهم درصد و اقامت در سایر مراکز اقامتی شامل مهمانسراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی ۹ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۳۷۸ نفر با معادل ۶۱٫۴۱ درصد پذیرش شده است.

 سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران گفت: در این ۱۶ روز اخیر حدود ۸۶۸ بازدید از سوی اعضای ستاد تسهیلات سفر نوروزی و نظارتی انجام شده است.

وی مجموع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی این استان از سوی مسافران نوروزی را ۴ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۷۶۳ نفر بیان و مطرح کرد: از این تعداد ۲۸۹ هزار و ۹۹۰ نفر از آثار تاریخی، ۱۴۳ هزار و ۶۰۵ نفر از مکان‌های تفریحی، یک‌میلیون و ۴۴۰ هزار و ۴۲۷ نفر از مکان‌های دست‌ساز، ۲ هزار و ۲۲۰ نفر از مکان‌های صنایع دستی و ۲ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۲۷۳ نفر از فضاهای طبیعی بازدید کردند.

ایزدی خاطرنشان کرد: در این ایام بازدید ۹۸ هزار و ۸۴۲ نفر از اماکن مذهبی و ۱۸۲ هزار و ۴۰۶ نفر مسافران نوروزی هم از موزه‌ها به ثبت رسیده است.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=2017

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.