• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

اقدام خواهران قرارگاه جهادی محبان ولایت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل در حفظ محیط زیست با جمع آوری زباله

  • کد خبر : 1995
  • 13 فروردین 1401 - 23:34
اقدام خواهران قرارگاه جهادی محبان ولایت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل در حفظ محیط زیست با جمع آوری زباله
اقدام دوستداران محیط زیست در جمع آوری زباله‌ از طبیعت به مناسبت روز طبیعت توسط خواهران قرارگاه جهادی محبان ولایت حوزه بسیج دانشجویی خاتم الانبیاء دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، مسئول خواهران قرارگاه جهادی محبان ولایت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با توجه به سخن مقام معظم رهبری درباره حفظ طبیعت {برای ما مساله محیط زیست یا حفظ منابع طبیعی مساله‌ای تجمّلاتی و درجه دو نیست؛ یک مساله حیاتی است} علاقه‌مندان به حفظ طبیعت و محیط زیست را طی روزهای اخیر، گرد هم جمع کرد تا طی فعالیتی جمعی با پاکسازی محیط‌های طبیعی و گردشگری به همگان بفهمانند که ما در قبال حفظ زمین مسئول هستیم.

برخی از دانشجویان دوستدار محیط زیست و طبیعت شهرستان بابل با حضور در جنگل‌های لفور روستای قرآن تالار نسبت به جمع آوری زباله های رها شده در این منطقه اقدام کردند.

مسئول جهادی خواهران افزودند: یکی از عوامل معرفی یک منطقه به عنوان قطب گردشگری، طبیعت زیبا با ویژگی‌های اقلیمی و آب و هوایی خاص و فرهنگ و تمدن دیرینه مردم یک منطقه است که شهرستان بابل با داشتن چشم‌اندازهای بی‌نظیر و طبیعت بکر همواره مورد توجه گردشگران و مسافران بوده که همین مسئله موجب افزایش ورود گردشگران به این شهرستان شده است.

هر چند در آموزه‌های دینی ما تاکید فراوانی بر اهمیت و ارزش محیط زیست و صیانت از آن شده اما متاسفانه گاهی بی‌توجهی‌های برخی گردشگران به اصول زیست‌ محیطی موجب شده که تابلوی زیبای آفرینش در این منطقه مورد هجوم مقدار زیادی زباله‌ قرار گیرد.

رها کردن انواع زباله در دل طبیعت

رها کردن انواع زباله در دل طبیعت و صدمه به محیط زیست، گاهی پاسخ برخی مسافران و کم‌لطفی آنان به طبیعت زیبای این سرزمین خوش آب و هوا بوده و اینجا است که این سوال به ذهن می‌رسد که آیا حق طبیعت در برابر استفاده از مواهب آن این گونه نامهربانی و کم‌لطفی است؟

در حوزه‌های محیط زیست نیازمند به فرهنگ‌سازی و آموزش و استمرار آن هستیم

حرکت امروز حرکتی زیبا و در خور شأن خواهد بود و ترویجی در حراست و حفاظت از محیط زیست است، بی‌مهری به طبیعت عواقب جبران‌ ناپذیری دارد و چنین حرکت‌هایی فرهنگ مراقبت از منابع طبیعی را رواج می‌دهد. محیط زیست متعلق به خود مردم است و انتظار می رود در حفظ و نگهداری محیط سالم خود تلاش کنند.

مطالبه ما از مسئولین ذیربط

متاسفانه زمانی‌که عزیزان در حال جمع‌آوری زباله‌ها بودند، سطل زباله‌ای در این منطقه وسیع که سالانه افراد زیادی جهت گردگشری به آن مراجعه می‌کنند، مشاهده نکردند. از مسئولین درخواست داریم تا حداقل چند سطل زباله را در آن منطقه قرار دهند تا مردم عزیز بتوانند زباله‌هایشان را در آن قرار دهند.

ایشان با اشاره به حرکت امروز خواهرانِ قرارگاه جهادی محبان ولایت بسیج دانشگاه آزاد بابل گفتند: این حرکت خودجوش زدودن طبیعت از ناپاکی جهت حیات بخشی به این موهبت الهی و شکرگزاری بابت این نعمت و حفظ آن برای نسل های آینده انجام شد.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=1995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.