• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

آغاز دوباره طرح سی شب سی مسجد پس از وقفه دو ساله در بابل

  • کد خبر : 1905
  • 09 فروردین 1401 - 1:00
آغاز دوباره طرح سی شب سی مسجد پس از وقفه دو ساله در بابل
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل از اجرای یازدهمین سال اجرای طرح سی شب سی مسجد پس از دو سال وقفه بعلت شیوع کرونا در ماه رمضان سال جاری با محوریت آموزش بهداشت و سبک زندگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، دکتر مظفرپور رئیس دانشگاه گفت: طرح اعزام گروه پزشکی تخصصی و عمومی به صورت کاملا داوطلبانه همراه با ویزیت رایگان و آموزش مطالب بهداشتی درمانی به مساجد شهرستان بابل ویژه مناطق محروم در شبهای ماه مبارک رمضان را برای اولین بار در کشور در سال ۱۳۸۹ راه اندازی شد.
دکتر سیدعلی مظفرپور دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: هدف از اجرای این طرح را ویزیت رایگان افراد محروم روستاها و رضایتمندی قشر آسیب پذیر جامعه، حضور پزشکان در فضای مسجد در ماه مبارک رمضان و گسترش پیوند علم و معنویت، گسترش روحیه جهادی و داوطلبانه در بین جامعه پزشکی، آموزش چهره به چهره و ارائه مطالب آموزشی ویژه روزه داران و بیماری‌های شایع، ارائه خدمت صادقانه کادر پزشکی و حضور ملموس مسئولین و پزشکان در بین مردم دانست.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: طرح سی شب سی مسجد با همکاری بسیار صمیمانه و جدی بسیج جامعه پزشکی و با حضور بیش از ۲۰۰ پزشک فوق تخصص، متخصص، پزشک عمومی، دندانپزشک، پرستار و ماما، اورژانس ۱۱۵، سخنران ( آموزش سلامت و پیشگیری از کرونا و ..)، خدمات دندانپزشکی سّیار، واکسیناسیون علیه کرونا، ترویج زایمان طبیعی و فرزندآوری، سنجش فشار خون و قند خون، ویزیت مامایی انجام خواهد شد.
دکتر مظفرپور ادامه داد: این طرح در سال ۸۹ برای اولین بار در کشور با تعداد ۱۰ پزشک عمومی، ۳ متخصص، ۱۷ پرستار توسط دانشگاه علوم پزشکی در بابل اجرا شد و در سال ۹۸ به همت بیش از ۵۶ پزشک متخصص و فوق تخصص، ۱۰ پزشک عمومی، ۱۱ دندانپزشک، ۸۱ پرستار، ۲۲ ماما، ۷۵ همکار اورژانس ۱۱۵ دانشگاه، ۱۵ سخنران ( آموزش سلامت ) برگزار گردید.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: کلینیک سیار دندانپزشکی دانشگاه نیز به صورت مستمر در این ۳۰ شب حضور فعال خواهد داشت و خدمات سرپایی دندانپزشکی شامل کشیدن، جرم گیری، پر کردن و .. را ارائه می کند.
دکتر مظفرپور اذعان داشت: یکی دیگر از نکات قابل اهمیت در طرح “سی شب سی مسجد” امسال بحث آموزش محور بودن و ارتقای سطح آگاهی مردم شهر و روستا در مورد سبک زندگی و پیشگیری از بیماری های غیر واگیر خواهد بود که توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل و کارشناسان مربوطه اجرا می شود.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=1905

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.