• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4
خطبه ۶ فروردین نماز جمعه بابل

وارونه گرفتن دستور رییس جمهور در تخریب ساخت و ساز غیرمجاز

  • کد خبر : 1889
  • 06 فروردین 1401 - 1:28
وارونه گرفتن دستور رییس جمهور در تخریب ساخت و ساز غیرمجاز
هشدار ریاست جمهور در خصوص قصرسازی غیرمجاز در جنگل‌های بابلکنار و ویلاسازی در سواحل خزر بود نه اینکه منابع طبیعی به ساکنین منازل کپری آبا و اجدادی روستاییان بندپی هشدار تخریب دهد.

حجت‌الاسلام روحانی در خطبه این هفته نمازجمعه بابل افزود: رهبر معظم انقلاب هر سال را کد گذاری کرده و جهت دهی جامعه بدین وسیله رقم می خورد. امروز بزرگترین مشکل در کشور ما مساله اشتغال و تولید است. بسیاری از معضلات و حتی مشکلات فرهنگی ریشه در مسائل اقتصادی دارد. رویش مساله اقتصاد دانش بنیان در کشور ناشی از تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه است. امسال استان مازندران باید خود را مخاطب اصلی فرمایش رهبری بداند زیرا کشاورزی در کشور ما تنها چهار درصد دانش بنیان است و هرزروی بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد.
من خودم به منطقه بندپی رفته بودم و از زبان مردم شنیدم به دلیل بالا رفتن قیمت نهاده های دامی مجبور به فروش یا ذبح دام خود شدند.
شهرستان بابل سهم زیادی در تولید برنج و مرکبات در سطح کشور دارد. جهاد کشاورزی بی حال و بی رمق و همچنین دانشگاهیان و کشاورزان محترم باید آستین ها را بالا بزنند و کشاورزی دانش بنیان را در سطح استان فعال نمایند.
ریاست جمهور در سفری که به استان مازندران داشتند از ساخت و ساز های غیرمجاز در جنگل گله کردند که بسیار شایسته بود. اما شنیدم در طول چند روز گذشته منابع طبیعی به بهانه دستور رییس جمهور در مناطق جنگلی تورسو و بندپی لودر آوردند و به افرادی که آباء و اجدادی در آنجا هستند هشدار تخریب منازل دادند. منظور ریاست محترم جمهور به تخریب منازل این افراد نیست، بلکه منظور به افرادی بود که در منطقه بابلکنار و سواحل خزر ویلاسازی و قصرسازی کردند، آنوقت شما این خیانت ها را ندیدید و فقط منازل کپری روستاییان را خراب می کنید؟ منظور ریاست محترم جمهور بر تخریب قصرهایی است که در عرصه منابع طبیعی و در وسط جنگل ساخته شده است که وقتی درخصوص آن سوال می پرسیم که چرا خراب نمی شود، می گویند این ها مشمول مرور زمان شده است! امیدواریم مردم را نسبت به نظام و خدمتگزاران نظام بدبین نکنید و اگر قرار به تخریب است باید همه این منازل بلااستثنا خراب شود. من شنیدم در برخی ویلاها در سواحل دریای خزر در طول سال وسایل سرمایشی و گرمایشی آن روشن است ولی صاحب آن در طول سال شاید یک روز هم نیاید!

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=1889

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.