• امروز : سه شنبه - ۸ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024

جدیدترین اخبار

پیشرفت جامعه در گرو مشارکت زنان است بحران مسکن، آب، کشاورزی و جمعیت در راس پیگیری در مجلس باشد بانوی بابلی شگفتی ساز و پدیده جدید انتخابات در شهرستان بابل دکتر حسن نتاج بعنوان نامزد مورد حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در شهرستان بابل معرفی شد استوری جنجالی پزشک بدون مرز ایران دکتر حسن حسن‌نتاج صلحدار روز پاسدار و جانباز را تبریک گفت جغرافیایِ فردایِ بابل از ایده تا اجرا افزایش رفاه روستانشینان در برنامه هفتم هدفگذاری شد/ لزوم تقویت سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان بازدید عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از مدارس بابل راهیابی تیم فوتبال هیئت یافاطمه الزهرا(س) به فینال مسابقات اولین جام فوتبال هیئت‌های کشور هیچ محدودیتی برای بانوان وجود ندارد/به کارهایی که خارج از توانایی یک بانو باشد علاقه‌ی ویژه‌ای دارم بهره برداری از بهسازی زمین چمن و سیستم آبیاری مکانیزه زمین ورزشی محله آردکلای شهر زرگر دیدار کاندیدای ادوار اتنخابات مجلس با ابوالحسنی

7

اتوبوس تو شهری ۱ ریالی در بابل

  • کد خبر : 1834
  • 02 فروردین 1401 - 11:48
اتوبوس تو شهری ۱ ریالی در بابل
اطلاعیه دایر شدن خط اتوبوسرانی (توشهری) در بابل، حدود سال ۱۳۴۰

هنگام راه اندازی نخستین خط اتوبوسرانی در بابل اداره راهنمایی و رانندگی شهربانی این شهر با انتشار اطلاعیه ای در سطح شهر مسیرهای عبور اتوبوس شهری را که شهروندان به آن توشهری می گفتند اعلام کرد؛
مسیر حرکت اتوبوس ها به این شرح بود:
شروع خط از دروازه شاهی جدید(کارگر) به سمت شهدا، سنگ پل ، چهارشنبه پیش و دروازه شاهی قدیم(میدان شهید بزاز فعلی)، آستانه، سه راه بابلسر(میدان جهاد فعلی)، میدان فردوسی ، خیابان پهلوی(مدرس فعلی)، میدان شیر و خورشید (میدان ولایت فعلی)، خیابان دبیرستان شاهپور(امام خمینی فعلی) و دروازه شاهی جدید بود.
نرخ سوار شدن در تو شهری که اتوبوس های دماغ دار بودند در هر نقطه شهر یک سکه ۱ ریالی بود. نرخ کرایه تاکسی در آن روزگار ۵ ریال بود و برخلاف اکنون، رانندگان تاکسی موظف بودند با همین ۵ ریال مسافران را به تمام محلات و مسیرهای غیر مستقیم شهر انتقال دهند محلاتی همچون سیدجلال، بید آباد، گله محله، آهنگرکلا، قصاب کلا، لر محله، برج بن ، شرباف محله و … البته بعدا تغییراتی در خطوط به وجود آمد و دو اتوبوس در مسیر دو خیابان بازار و پهلوی به صورت رفت و برگشت مسافران را جا به جا می کردند.
برخی از شهروندان به خاطر ارزان بودن کرایه اتوبوس شهری به شوخی شعر می خواندند؛ اگر تاکسی گرونه ، اتوبوس یک قرونه.
سوار شدن در تو شهری ۱ ریالی برای ما که محصل بودیم بسیار شوق انگیز و تفریح بود. یک ریال پرداخت می کردیم و از چهار راه شهدا تا میدان شاهپور(ایستگاه کیاکلا) انتهای مسیر بازار می رفتیم و مجددا از مقابل کارخانه یخسازی این میدان با یک ریال دیگر بر می گشتیم و مقابل چلوکبابی محمد قمی ، محله درب الشهد، شادابِن (شهدا) پیاده می شدیم.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=1834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.