• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

گام بلند کلینیک صنعتی برای عارضه‌یابی واحدهای تولیدی راکد

  • کد خبر : 1454
  • 20 بهمن 1400 - 16:14
گام بلند کلینیک صنعتی برای عارضه‌یابی واحدهای تولیدی راکد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بابل، کلینیک صنعتی با هدف شناسایی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی در زمینه های علمی، مالی، حقوقی وبازاریابی و ارائه مشاوره لازم به افراد ایجاد شده است و ایجاد ارتباط مستمر بین عرصه‌های علم و دانش و صنعت و تولید قطعاً در فرآیند تولید، تأثیرگذار است.

طی سال‌ها ی اخیر واحدهای صنعتی زیادی مجبور به تعطیلی و کاهش ظرفیت تولید شدند و این جای بسی تاسف است که سرمایه گذاری هایی که می توانست اشتغال ایجاد کند و باعث خودکفایی شود اما به علت راه حل های نادرست راکد و یا دچار بحران شدند تا آنکه باهمت ایجادشده برای حل مشکلات واحدهای صنعتی مقرر شد بحران ها و موانع تولید از سر راه برداشته و احیا شود.
در این راستا باید راهکارهایی برای بقای واحدهای صنعتی و احیای واحدهای صنعتی و برگشت آنها به زنجیره تولید برنامه ای تحولی اتخاذ شود در همین راستا برای از بین بردن مشکلاتی چون رکود فعالیت، تعطیلی و فعالیت با کمترین ظرفیت تولید، و کاهش ظرفیت تولید باعث گردید تا راه حل‌هایی ارائه گردد.
یکی از اقدامات شایسته برای برون رفت مشکلات واحدهای صنعتی کلینیک تخصصی کسب و کار در کشور بوده است که راهکارهایی متناسب با کسب و کارها و توان مالی آنها ارائه می کند این کلینیک درون ساختار واحدهای صنعتی به صورت سیار در هر استان شکل گرفته است تا بتواند راه نجات اقتصاد در کشور گردد.
 هفتمین کلینیک سیار مشاوره کسب و کار با حضور مشاورین مجرب بخش خصوصی و سازمان بسیج مهندسین صنعت مازندران و مدیران واحدهای تولیدی، در شهرک صنعتی بندپی شرقی برگزار شد و واحدهای تولیدی شهرک صنعتی رجه شهرستان بابل به همت بسیج مهندسین بابل از مشاوره تخصصی این متخصصان بهره برده است.
مسئول کلینیک تخصصی بسیج مهندسین صنعتی استان مازندران در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر گفت: کلینیک تخصصی کسب و کار مجموعه ای است از مشاورین متخصص در حوزه های مختلف که به صورت منظم در بازه زمانی خاص در شهرک های صنعتی حضور پیدا می کنند و خدمات تخصصی مشاوره ای در حوزه های مختلف کسب و کار مانند فروش و بازاریابی، امور مالیاتی، تامین اجتماعی، وهمچنین سرمایه گذاری و تامین مالی ، عارضه یابی و بهینه سازی سیستم ها ، توسعه مدیریت و منابع انسانی به صورت تخصصی به واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی بصورت رایگان ارائه می کنند.
 میثم رعیت آزاد تصریح کرد: این کلینیک مانند مرکز پزشکی عمل می‌کند که بعد از عارضه یابی در نسخه اولیه مواردی که لازم است برای بیمار تجویز می شود و درمان درد در مرحله اول برای بیمار تجویز می شود وبعد از آن در مرحله بعد کارخانه با مشاور قرار داد می بندد و در مرحله بهبود کسب و کار مشاور در کنار آن شرکت می ماند تا عارضه حل شود.
وی افزود: استفاده از مشاور‌های متخصص برای واحد‌های تولیدی بسیار راهگشا بوده و در این واحد‌های صنعتی بااستفاده از این مشاوران عمر واحدهای صنعتی زیاد شده و بقا پیدا می کند.
 این مسئول ادامه داد: هدف از راه اندازی کلینیک تخصصی سیار مشاوره کسب و کار که با همکاری سازمان بسیج مهندسین صنعتی و شرکت شهرک های صنعتی استان‌مازندران و به همت کانون بسیج مهندسین صنعتی بابل انجام گرفته است، ایجاد ارتباط مستمر بین عرصه های علم و دانش و صنعت و تولید است که قطعاً در فرآیند تولید، تأثیرگذار خواهد بود.
 رئیس هیات مدیره مشاوران تخصصی شرکت شهرکهای صنعتی مازندران نیز با اشاره به اینکه کلینیک تخصصی کسب و کار یک بستری در راستای درمان بیمار صنعتی است، گفت: این کلینیک بدین منظور نیست که بتواند به صورت عمده مشکل به وجود آمده را حل نماید بلکه در شهرکهای صنعتی یک ساختاری ایجاد شده است که به صورت جامع در تمام بخش ها با استفاده از تجربیات ودانش مشاوران مشکلات واحدهای صنعتی با هر عنوانی از جمله بازار یابی، فروش و امور مالیاتی بازرگانی وحقوقی وهر عنوانی که مرتبط با صنعت می باشد را مورد بررسی قرار میدهد و به ارائه راه حل می پردازد.
 محسن طالبی بیان کرد: البته در سالهای اخیر واحدهای کسب و کار زیادی به صورت از هم گسیخته در جامعه صنعتی به وجود آمده است اما هیچکدام مانند این کلینیک به صورت تخصصی در این حوزه ورود پیدا نکرده اند زیرا در این حوزه هیچگاه یک مشاور قابلیت حل تمام مشکلات بخش صنعت را ندارد و این امر به کارتخصصی نیاز دارد که دراین کلینیک به آن پرداخته شده است.
 وی ادامه داد: این کلینیک به صورت تخصصی دوسال است که درحال فعالیت است که به صورت هیات امنایی اداره می شود و اعضای آن متشکل از رئیس سازمان صنعت ومعدن وتجارت ومعاون صنایع کوچک وهمچنین از تشکل های بخش خصوصی رئیس خانه صمت استان‌ است.
طالبی در پایان گفت: در پایش اخیر این کلینیک گامی در جهت عارضه‌یابی واحدهای صنعتی راکد برداشته است که بتواند آنان را به چرخه تولید بازگرداند و یا قبل از راه اندازی واحدهای صنعتی برای برداشتن گام درست مشاوره هایی ارایه دهد تا بعدها این واحد صنعتی دچار مشکل نشود و امید داریم بتوانیم در این راستا موفقیتهای خوبی راکسب کنیم.
 حال باید دید صنایع مختلف نساجی، چینی سازی، چوب و کاغذ، مس، آلومینیوم، سرب، روی، ریخته گری، سیمان، کاشی و سرامیک، صنایع قند و شکر، روغن، صنایع شیمیایی و داروسازی، صنایع شیر و فرآورده‌های شیری، شیشه، آجر، گچ، سنگ و پولاد. و دیگر صنایع کوچک تبدیلی با ارائه مشاوره های تخصصی کسب و کار دوباره به روزهای شکوفایی خود خواهند رسید و راهکارهای درست موانع تولید را به امید روزهای شکوفایی وتسهیل در موانع تولید برای خود کفایی ایران مقتدر سر خواهند گذاشت.

لینک کوتاه : https://akhbarbabol.ir/?p=1454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.